اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر فرستاده صلح آمریکا به منطقه/ برگزاری نشست کمیته طرح صلح عربی در دوحه

خبرگزاری فارس: فرستاده صلح آمریکا در خاورمیانه به زودی به منطقه سفر می‌کند تا با طرف‌های مربوطه درباره اقدامات بعدی پس از نامه‌نگاری بین رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

سفر فرستاده صلح آمریکا به منطقه/ برگزاری نشست کمیته طرح صلح عربی در دوحه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، "دیوید هیل" به زودی برای گفت‌وگو با مقام‌‌های اسرائیلی و فلسطینی به منطقه می آید و هنوز روشن نیست که آیا وی ایده جدیدی برای احیای روند سازش دارد یا خیر؟

سفر هیل به منطقه در حالی است که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دو روز پیش تاکید کرد که نامه‌نگاری با "بنیامین نتانیاهو" به دلیل مخالفت وی با توقف شهرک‌سازی و پذیرش راه‌حل دو دولت بر اساس مرزهای سال 1967 به بن‌بست رسیده است.

از سوی دیگر قرار است کمیته طرح صلح عربی روز دوم ماه آینده به منظور بررسی پاسخ نامه نتانیاهو به نامه عباس و واکنش متحد کشورهای عربی به آن در دوحه پایتخت قطر تشکیل جلسه دهد.

در همین راستا "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به عقیده واشنگتن تبادل نامه اقدام مفیدی بوده است و آمریکا گفت‌وگو با طرف‌ها در این باره را ادامه می‌دهد و هیل و تیم وی نیز برای شنیدن ایده‌های طرف‌ها و همکاری با شرکای خود در کمیته چهارجانبه به زودی به منطقه سفر می‌کنند.

وی افزود که آمریکا سعی دارد بر دیپلماسی تبادل نامه و وجود ائتلاف جدید دولتی در اسرائیل تکیه کند.

پیش از این "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که پاسخ نامه نتانیاهو به نامه عباس صد در صد منفی بوده است و دربردارنده هیچ مورد تازه‌ای نبود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول