اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

نتیجه اجلاس 1+5 برای ایران مثبت بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: نتیجه اجلاس 1+5 برای ایران مثبت بود و تنها عضوی که برای کارشکنی به این نشست آمده بود، نماینده آمریکا بود که انتظار دیگری هم از این دشمن نمی‌رفت.

نتیجه اجلاس 1+5 برای ایران مثبت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: ملت ایران با تمام وجود دشمنی آمریکا و اسرائیل را لمس می‌کند.

وی افزود: آمریکا در مقابل خواسته جلیلی نماینده شرکت کننده از ایران در این نشست مبنی بر لغو تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرد و این برای ما خیلی خوب است چرا که هر ملتی در شرایط تحریم قرار گیرد پیشرفت می‌کند و روی پای خود می‌ایستد و زنجیر اسارت را قطع می‌کند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: ملت ایران تمام نیازهای خود را تامین می‌کند و هیچ نیازی به ابرجنایتکار‌ها نخواهد داشت.

*تسریع در بازسازی حرم امامین عسکریین در عراق

خطیب جمعه اهواز در بخشی دیگر از خطبه‌ها با اشاره به سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار کرد: منهدم کردن مرقد آن امام بزرگوار به دست خبیث وهابیت در عراق جنایتی هولناک است و شیعیان در مقابل این اعمال وحشی‌گرایانه سکوت نمی‌کنند.

موسوی جزایری تأکید کرد: بر همه ما تکلیف است مرقد امامین عسکریین در عراق را بسیار مفصل‌تر و کامل‌تر از آنچه تاکنون بود بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ساخت مرقد چند تن از ائمه (ع) در عراق توسط ملت و دولت ایران و عراق در حال انجام است، بر ضرورت مشارکت هر چه بیشتر ملت مسلمان ایران در این امر خیر تاکید کرد.

*خوزستان یک استان ویژه است

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول گفت: خوزستان یک استان ویژه است در یک سوی آن خرمشهر با اهمیت بین‌المللی و در سوی دیگر آن دزفول، نماد ایستادگی شهروندان مقاوم را در خود دارد.

موسوی جزایری با بیان اینکه دشمن بعثی خائن کینه خاصی از مردم دزفول در دل داشت، افزود: به دلیل مقاومت قهرمانانه مردم رشید این شهر نخستین منطقه‌ای بود که مورد تهاجم موشکی بعثی‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به 16 مهر 1359 به‌عنوان روز نخستین حمله موشکی به دزفول، تصریح کرد: در‌‌ همان موشک باران اول، 176 موشک به این شهر قدیمی اصابت کرد و 105 نفر از شهروندان و افراد غیرنظامی در خانه‌های خود به شهادت رسیده و 300 نفر مجروح شدند.

خطیب جمعه اهواز بر ضرورت یادآوری حماسه باشکوه دلاورمردی‌های مردم قهرمان خرمشهر و دزفول برای نسل جوان امروز تأکید کرد.

انتهای پیام/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول