اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کنگان خبر داد:

راه‌اندازی 27 رشته کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کنگان از راه‌اندازی 27 رشته کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی کنگان طی سه سال گذشته خبر داد.

راه‌اندازی 27 رشته کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان اصغر حصیری پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان کنگان با رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور اظهار داشت: شهرستان کنگان دارای قابلیت بسیار بالایی در حوزه علمی است و با توجه به حضور صنایع عمده نفت و گاز در کنگان و عسلویه، زمینه مناسبی برای توسعه مراکز دانشگاهی وجود دارد.

وی افزود: در سه سال گذشته در کیفیت‌بخشی به سطح تحصیل در این دانشگاه اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای انجام شده و دانشجویان و اساتید از نحوه خدمات و کیفیت کار رضایت دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کنگان از اشتغال به تحصیل 1000 دانشجو در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی کنگان در سال 87 با کمتر از 300 دانشجو در سه رشته کاردانی راه‌اندازی شد اما امروز بیش از یک‌هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

حصیری از راه‌اندازی 27 رشته کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی کنگان خبر داد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری شاهد پذیرش دانشجو در 27 رشته کاردانی و کارشناسی پودمانی و ترمی در این دانشگاه هستیم که نشان‌دهنده رشد و توسعه این مرکز دانشگاهی است.

وی افزود: ساختمان این دانشگاه در مدت 8 ماه با اعتبار 14 میلیارد ریال و استفاده از قطعات پیش‌ساخته راه‌اندازی شده و احداث ساختمان این دانشگاه با اسکلت بتنی در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کنگان اذعان داشت: پارس جنوبی به نیروهای جوان و تحصیلکرده نیاز دارد و باید زمینه اشتغال نیروهای بومی را در این منطقه فراهم کنیم و این امر نیازمند تحصیل جوانان بومی در این دانشگاه است.

حصیری یادآور شد: ارتقای سطح علمی آموزشی دانشگاه و همچنین تبدیل رشته‌های کاردانی به کارشناسی در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا و تعامل با دانشگاه‌های بین‌المللی کشورهای خاورمیانه نیز از جمله برنامه‌های این دانشگاه است.

حصیری بر تبدیل شدن دانشگاه کنگان به قطب علمی آموزشی جنوب کشور تاکید کرد و افزود: این امر مستلزم تلاش و فعالیت شبانه‌روزی و استفاده از اساتید مجرب و جذب هیئت علمی باتجربه و توانمند است.

وی گفت: برای ارتقای سطح علمی دانشگاه باید از تمام توان خود بهره ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول