اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی نامزد اخوان‌المسلمون:

"محمد مرسی" پیروز انتخابات مصر است/بازمانده‌های رژیم سابق شانسی برای پیروزی ندارند

خبرگزاری فارس: سخنگوی برنامه تبلیغاتی محمد مرسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر از بخت بیشتر وی برای پیروزی در انتخابات در مقایسه با دوازده داوطلب دیگر خبر داد.

"محمد مرسی" پیروز انتخابات مصر است/بازمانده‌های رژیم سابق شانسی برای پیروزی ندارند

به گزارش فارس، "انس القاضی" سخنگوی برنامه تبلیغاتی نامزد اخوان الملسلمون گفت: محمد مرسی برای ورود به کاخ ریاست جمهوری چند گام بیشتر فاصله ندارد و به زودی با انتخاب مردم تاریخ جدید این کشور خواهد شد.

وی افزود: نامزدهای رژیم حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر تقریباً هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند، زیرا به هیچ وجه امکان ندارد که رژیم سابق از طریق یکی از نامزدهایش دوباره قدرت را به دست بگیرد. 

القاضی که با شبکه خبری العالم گفت‌‌وگو می کرد، با تاکید بر اینکه نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی محمد مرسی در رقابت انتخاباتی است، گفت: بسیاری از اعضای جریان سلفی هم از محمد مرسی حمایت می کنند، زیرا آنها او را اسلامگرای واقعی می دانند که حامل طرح نهضت عظیم مصر است.

القاضی افزود: اعضای برنامه تبلیغات انتخاباتی محمد مرسی هیچ قانونی را نقض نکردند و در دوره توقف تبلیغات انتخاباتی هیچ فعالیت تبلیغاتی نداشتند؛ اما متأسفانه برخی رسانه ها با پخش شایعات اعضای برنامه تبلیغاتی را به نقض قوانین متهم می کنند.

جماعت اخوان المسلمون اعلام کرد که "محمد مرسی"، نامزد این جماعت در انتخابات ریاست جمهوری مصر در روز اول انتخابات پیشتاز بوده است.

محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر در شعب خارج از کشور موفق شده با پیشی گرفتن از سایر رقبا 37 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

رئیس جمهوری آینده مصر باید حداکثر مطلق (50 + 1 درصد) آرا را به دست آورد و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای شرکت کننده در مرحله اول به کسب این میزان از آرا موفق نشود، انتخابات مرحله دوم با حضور دو نامزد حائز بیشترین شمار آرا در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.

قرار است، 30 ژوئن شورای عالی نظامی حاکم بر مصر قدرت را به رئیس جمهوری منتخب واگذار کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول