اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

از نهاد بین‌المللی صلیب سرخ سوءاستفاده سیاسی نشود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مکارم‌شیرازی نسبت به سوءاستفاده‌های سیاسی از نهاد بین‌المللی صلیب سرخ هشدار داد.

از نهاد بین‌المللی صلیب سرخ سوءاستفاده سیاسی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار معاون صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه ما معتقدیم بشر جامعه واحدی بیش نیست و مرزبندی‌های انجام شده مصنوعی است گفت: تمام کسانی که روی کره زمین زندگی می‌کنند همه یک جامعه و با هم مرتبط هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تفاوت زبان، مرز و تمدن‌ها را دلیل بر جدایی بین افراد بشر دانست یادآور شدند: این مطلب یکی از دستورات اصلی مذهب ما به شمار می‌آید، از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که می‌فرمایند فرزندان آدم همه اعضای یک بدن هستند و اگر عضوی ناراحت شد بقیه اعضا نیز همکاری می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شعرای ما نیز که اشعارشان در سایه تعلیمات مذهبی است، این مطلب را منعکس کرده‌اند و سعدی در این‌باره شعر دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: در مسائل مربوط به کمک‌های انسانی در آیات و روایات ما روی کلمه بنی‌آدم تاکید خاصی شده است، نه روی کلمه اسلام و مسلمین و این نشانه فراگیر بودن تعلیمات دینی ما است.

وی بیان داشت: در حدیث دیگری نیز داریم که اگر مسلمانی صدای ناله مظلومی را بشنود و به طرف او نرود و به او پاسخ ندهد مسلمان نیست، از این رو ما کاملا با اهداف شما هماهنگ هستیم و هیچ جدایی بین خود و شما در این اهداف نمی‌بینیم.

این مرجع تقلید گفت: ما شما را فداکارانی می‌دانیم که خطر را پذیرفته‌اید برای اینکه خطر را از دیگران دفع کنید و این فداکاری از دیدگاه ما قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات شما این است که اطلاع‌رسانی قوی در این باره نشده و لازم است در این ارتباط اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشید تا همه با فعالیت‌های شما آشنا شوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: اگر اطلاع‌رسانی قوی‌تری در این راستا صورت گیرد موافقان بیشتری در بین ما خواهید داشت، ما در حد توان خود با شما موافق هستیم و اگر پیشنهادی هم باشد می‌پذیریم و اگر به صورت مکتوب به ما ارائه کنید می‌توانیم روی آن تبلیغ کنیم.

وی افزود: خوشبختانه ما با مردم در ارتباط هستیم و روزانه تماس‌های زیادی از طرق مختلف با دفتر ما برقرار می‌شود و می‌توانیم در این زمینه پیام‌رسان خوبی برای این اهداف باشیم.

وی بیان داشت: امیدواریم در کوشش‌های خود موفق باشید و بتوانید این خدمت مردمی را روزبه‌روز توسعه بیشتری دهید و به اهداف و ماموریت‌های خود جامه عمل بپوشانید.

این مرجع تقلید در ادامه خطاب به معاون صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه سرمایه اصلی شما اعتمادی است که مردم به شما داشته باشند و حفظ این اعتماد هم از سوی مردم و هم از سوی شما باید در دستور کار باشد یادآور شد: شما باید مراقب باشید و اجازه ندهید که از وسایل و ابزار شما سوءاستفاده‌های سیاسی کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: ممکن است کسانی باشند که برای رسیدن به مقصود و هدف‌شان از هر وسیله‌ای استفاده کنند و شما باید مراقب این افراد باشید و به آنها این اجازه را ندهید.

وی تاکید کرد: حساب تشکیلات شما از مسائل سیاسی جداست و باید اینها را هر کجا هستند محترم شمرد و به آنها کمک کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول