اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

استکبار جهانی تحمل روند رو به رشد اسلام را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌‌شناسی با اشاره به جایگاه اصول و آرمان‌های اسلام در نزد بشریت گفت: تحمل روند رو به رشد آن برای معاندان اسلام به ویژه استکبار جهانی سخت است.

استکبار جهانی تحمل روند رو به رشد اسلام را ندارند

حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه عظمت اسلام و تبلور آن در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: اصول و آرمان‌هایی در اسلام است که تحمل روند رو به رشد آن را برای معاندان اسلام به ویژه یهود و استکبار جهانی سخت کرده است.

وی تصریح کرد: این رشد و بالندگی سبب شده تا هر از گاهی استکبار از راه‌های مختلف چون توهین به قرآن کریم، توهین به پیامبر اکرم(ص) و اهانت به ائمه معصومین(ع) نیش خود را به پهلوی اسلام فرو برد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ابراز داشت: دشمنان با توجه به الگوگیری بیداری اسلامی و کشورهای اسلامی از ایران و تقدس ائمه معصومین(ع) نزد ایرانیان، این‌بار نسبت به امام هادی(ع) اهانت کردند که این چیزی جز غرض‌ورزی آنها نیست.

وی بیان کرد: امروز همه ملت‌های دنیا می‌دانند که ادیان و مقدسات آنها محترم شمرده می‌شود و نباید به مقدسات مکتبی اهانت کنند اما این افراد سبک مغز با علم به اینکه امامان شیعه برای مسلمانان الگو بوده و سرچشمه اعتقادات آنها محسوب می‌شوند و خط قرمزی برای مردم و مسئولان ایران هستند، این حرکت وقیحانه را انجام دادند.

انصاری بویراحمدی با اشاره به حکم ارتداد شاهین نجفی توسط مراجع تقلید گفت: این موضوع به اندازه‌ای مهم بود که مراجع تقلید طبق دیدگاه صحیح و موازین منطبق بر اصول و اجتهاد علمی ارتداد این فرد و بانیان آن را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: مرتد اعلام کردن شخص به این معناست که آنها با آگاهی و به خاطر قداست‌شکنی و هتک حرمت این کار را کردند و با توجه به اینکه طبق آیه شریفه «المؤمن اعظم حرمة من‌الکعبه من املک المقرب» قداست امام قوم، از ملائکه بالاتر است، هر که به مقدسات مکتبی اهانت کند در حکم محارب آن آیین و مکتب است بنابراین از نظر شرعی حکم ارتداد بر اینها انطباق دارد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان کرد: ارتداد، حکم بسیار به‌جایی بود به دلیل آنکه این فرد هم استحقاق چنین حکمی را داشت و هم به دلیل آنکه کسی جرأت نکند به این راحتی بازیچه دست دیگران قرار گیرد و از سوی دیگر اعتقاد هزاران شیعه را زیر سؤال ببرد.

وی در مورد آثار این حکم گفت: صدور حکم ارتداد اولا اندیشمندان و اهل تحقیق را به فکر فرو می‌برد که چه ضایعه‌ای می‌تواند این مسئله را به وجود بیاورد که چنین حکمی صادر شود و دوم اینکه جنبه بازدارندگی دارد چرا که اگر حکم ارتداد سلمان رشدی صادر نمی‌شد او ده‌ها کتاب از این دست تألیف می‌کرد اما حکم امام خمینی(ره) کاری کرد که زندگی و حیات او تلخ شد و هزینه‌های سنگینی برای او در پی داشت.

انصاری‌بویراحمدی یادآور شد: این خواننده و مشوق او هر دو معترفند از روزی که حکم ارتداد او داده شده با وجود حفاظت نیروی پلیس و دلداری مرتبطین با او، آب خوش از گلوی آنها پایین نرفته، در خانه خود احساس امنیت ندارند و در نابسامانی روحی جدی به سر می‌برند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول