اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات:

2 میلیون امدادگر داوطلب در کشور سازماندهی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات گفت:‌ تاکنون بیش از 2 میلیون نفر نیروی داوطلب امداد‌گر در کشور سازماندهی شده و از ظرفیت آنها استفاده می‌شود.

2 میلیون امدادگر داوطلب در کشور سازماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود مظفر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار شرکت‌کنندگان در آخرین انتخابات جمعیت هلال احمر در کشور 2 میلیون عضو جوان و داوطلب امداد‌گر داریم که یک‌میلیون و 300 هزار نفر آنها برای حضور در عرصه‌های مختلف امداد‌رسانی اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از این نیروها امداد‌گران تخصصی بوده و در بخش‌های مختلف زلزله، سیل‌، رانش، امداد جاده‌ای، برف و کولاک و دیگر حوادث سازماندهی شده و به کارگیری می‌شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از تجهیز تمام پایگاه‌های امداد و نجات کشور به امکانات و ابزار مورد نیاز خبر داد و گفت: ما در بخش نیروی انسانی خودروی امداد و نجات، ست نجات، در چند سال اخیر توسعه کیفی و کمی مناسبی را داشته‌ایم و اولویت ما نیز در همین حوزه می‌باشد.

مظفر یادآور شد: با اولویت‌ قرار دادن امداد و نجات زمینی که بیشترین حوادث نیز در این حوزه رخ می‌دهد در تلاش هستیم تا با توسعه پایگاه‌های جاده‌ای در هر شهرستان یک انبار مناسب ذخیره‌سازی کالا و اقلام امدادی را مجهز و راه‌اندازی کنیم.

این مسئول بیان داشت:‌ در کنار آن اولویت ما در بروز حوادث زلزله، سیل و دیگر رخدادهای طبیعی که سالانه بیشترین حوادث را شامل می‌شود حضور به موقع نیروها و تلاش برای کمک‌رسانی و احیای جان انسان‌ها است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور استان اردبیل را جزو استان‌های موفق در جذب این امکانات و تجهیزات معرفی کرد و افزود: ما همچون دو سال گذشته امسال نیز استان را از لحاظ امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شارژ کرده و در تلاش هستیم تمام پایگاه‌های امداد و نجات استان به آمبولانس و دیگر تجهیزات مورد نیاز به ویژه ست‌نجات مجهز شود.

* 20 هزار امداد‌گر در کشور رتبه‌بندی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان امداد و نجات کشور با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران اسلامی امداد‌گران رتبه‌بندی و درجه‌بندی شدند، گفت:‌ علاوه بر تهران در سایر مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها این درجه‌بندی امداد‌گران انجام می‌شود به طوری که تاکنون نیز 20 هزار نفر در این زمینه درجه گرفتند.

مظفر در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ این درجه‌بندی بر اساس نوع فعالیت و گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی به شکل امداد‌گر یک، دو و سه و نجات‌گر یک، دو، سه و عالی تعریف شده که انتظار می‌رود بر اساس این رتبه‌بندی نیروها در حوزه فعالیت خود آماده حضور در صحنه‌های مختلف باشند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول