اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

به دنبال افزایش مبادلات تجاری با همسایگان ‌خزر هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن گرگان گفت: به دنبال افزایش سطح مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای‌ خزر هستیم.

به دنبال افزایش مبادلات تجاری با همسایگان ‌خزر هستیم

حمید دامغانی در حاشیه نمایشگاه اجلاس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: جدا شدن از فضای محدود اقتصادی و افزایش سطح مبادلات به کشورهای همسایه از اهداف کلان اجلاس ICBC در گرگان است.

وی تصریح کرد: تاکنون این اجلاس 12 دوره برگزار شده است و سیزدهمین دوره آن در گرگان در حال برگزاری است.  

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن گرگان هدف از برگزاری اجلاس ICBC در گرگان را بررسی روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر ذکر کرد و اذعان داشت: این اجلاس فرصت مناسبی است تا امکانات و استعدادهای بسیاری از مناطق دریای خزر و فدراسیون روسیه شناخته شود.

دامغانی با اشاره به برپایی نمایشگاهی با 70 غرفه در حاشیه اجلاس گفت: این نمایشگاه شامل 70 غرفه از محصولات تجاری، مواد غذایی و توانمندی‌های صنعتی و بازرگانی است که دو غرفه آن خارجی از کشورهای قزاقستان و روسیه و مابقی از استان‌های مختلف کشور حضور دارند.

شورای بین‌‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت منطقه دریای خزر یا به اختصار I.C.B.C. «خزر تجاری» در سال 1996 توسط نمایندگان اتاق‌های بازرگانی استان‌هایی از کشورهای ایران، فدراسیون روسیه و قزاقستان با هدف توسعه همکاری‌های استانی تأسیس شد.

اتاق‌های ایرانی عضو این اجلاس اتاق مراکز استان‌ها از جمله ساری، رشت، گرگان، مشهد، بجنورد، اردبیل، تبریز، قزوین و تهران است.

تاکنون 12 اجلاس به تناوب در کشورهای عضو تشکیل شده و سیزدهمین دوره آن به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گرگان در حال برگزاری است.

گفتنی است نمایشگاه توانمندی‌های تجاری و صنعتی اجلاس ICBC شامگاه سه‌شنبه با حضور سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر توسط استاندار گلستان در گرگان افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر، رؤسای اتاق‌های بازرگانی عضو اجلاس و بازرگانان پنج کشور عضو و 12 استان شمال و شمال غرب کشور توسط استاندار گلستان در هلال‌احمر استان افتتاح شد.

این نمایشگاه در سه سالن شامل 70 غرفه از محصولات تجاری، مواد غذایی و توانمندی‌های صنعتی و بازرگانی است.

در نمایشگاه توانمندی‌های اجلاس ICBC در گرگان، دو غرفه از کشورهای روسیه و قزاقستان و 68 غرفه از محصولات و تولیدات داخلی به چشم می‌خورد. 

برای یادآوری تاریخ منطقه در قسمت ورودی نمایشگاه بازار قیصریه احداث شده است و در درون بازار غرفه‌های مختلفی از صنایع دستی این منطقه در معرض دید عموم قرار دارد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول