اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر خارجه الجزایر در نشست دوحه

جهانی شدن بر اقتصاد بین الملل اثرات منفی دارد

خبرگزاری فارس: مراد مدلسی طی سخنانی نسبت به خطرات و تبعات جهانی شدن و اثرات منفی آن بر اقتصاد بین المللی هشدار داد و گفت که این اثرات موجب کاهش فرصت های توسعه اقتصادی و بهبود اوضاع اقتصاد جهانی می شود.

جهانی شدن بر اقتصاد بین الملل اثرات منفی دارد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزای فاس به دوحه، "مراد مدلسی" وزیر خارجه الجزایر که در کنفرانس بین المللی دوحه درباره آینده صلح در خاورمیانه سخرانی می کرد، افزود: ما نسبت به خطرات و تبعات جهانی شدن و اثرات منفی آن بر اقتصاد بین المللی هشدار می دهیم چون این اثرات موجب کاهش فرصت های توسعه اقتصادی و بهبود اوضاع اقتصاد جهانی می شود.

 

وی گفت: تا چند وقت پیش، جهان معتقد بود که جهانی شدن کلید حل مشکلات توسعه است ولی اوضاع کنونی شکست این ایده و اعتقاد را به اثبات رساند. چون جهانی شدن از ارائه راه حل های بسیاری از مشکلات اقتصادی فراروی کشورهای جهان بویژه کشورهای آفریقایی که تحت تأثیر منفی جهانی شدن قرار گرفته اند، عاجز مانده است.

 

وزیر خارجه تونس در ادامه سخنان خود تأکید کرد: الجزایر در سال 2011 شاهد تحولات در ایجاد اصلاحات و روند دموکراسی و شفافیت بیشتری بوده است و ما معتقدیم که الجزایر الهام بخش و منبع و سرچشمه بهار عربی از دهه نود قرن گذشته بوده است.

 

مدلسی با بیان اینکه ثبات اوضاع سیاسی در هر کشور موجب بروز ثبات اقتصادی خواهد شد، افزود:  همکاری جامعه بین المللی در زمینه مبارزه با پدیده تروریسم که تأثیر منفی بر اوضاع سیاسی و اقتصادی کشورها دارد، ضروری است.، من امیدوارم  نتایج این همایش در ایجاد مکانیزم های نوین و پیام های مستحکم و دیدگاه های همه جانبه در چارچوب فراهم نمودن زمینه های گفتگو و دیالوگ چند جانبه بمنظور اعاده و تقویت توازن سیاسی و اقتصادی در جهان مفید باشد.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول