اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

جورج میچل در نشست دوحه

ایجاد راه حل برای بحران عربی - اسرائیلی ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده سابق آمریکا در روند صلح خاورمیانه گفت که ایجاد راه حل برای بحران عربی - اسرائیلی ضروری است و تداوم نزاع و درگیری موجب بروز بی ثباتی در منطقه حاورمیانه خواهد شد.

ایجاد راه حل برای بحران عربی - اسرائیلی ضروری است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دوحه، جورج میچل نماینده سابق آمریکا در روند صلح خاورمیانه که در کنفرانس بین المللی دوحه درباره آینده صلح در خاورمیانه سخرانی می کرد، افزود: ایجاد راه حل برای بحران عربی - اسرائیلی ضروری است و تداوم نزاع و درگیری موجب بروز بی ثباتی در منطقه حاورمیانه خواهد شد.

فلسطینی ها و اسرائیلی ها در آینده با خطراتی مواجه می شوند

وی تأکید کرد که فلسطینی ها و اسرائیلی ها ممکن است در آینده در نتیجه همین نزاع ها و درگیری ها با خطرات و زیان هایی مواجه شوند بویژه در شرایطی که قیام های مردمی ملت های منطقه بروز یافته است.

میچل افزود: طرفین فلسطینی و اسرائیلی باید مذاکرات مستقیم خود را در سایه کمک های بین المللی و آمادگی رهبران بر اساس مخاطره در جهت تحقق صلح آغاز کنند.

میچل با بیان اینکه بسیاری از مردم از وضع حاصل شده در مورد عدم امکان دستیابی به صلح، دچار یأس و نا امیدی شده اند، گفت: طرفین اسرائیلی و فلسطینی باید تلاش های زیادی را علیرغم چالش ها و سختی هاس موجود مبذول کنند و هر دو به تلاش برای برپایی یک دولت مستقل و با ثبات فلسطینی و یک دولت اسرائیلی به رسمیت شناخته شده پایبند باشند.

جمعیت فعلی جهان باید در خلال 200 هزار سال انجام می شد نه 12 سال

وی که درباره وضعیت اقتصادی منطقه خاورمیانه صحبت می کرد، تصریح کرد: اوضاع نابسامان اقتصادی منطقه ایجاب می کند 4 میلیون فرصت شغلی در سال ایجاد شود تا میزان بیکاری افزایش نیابد زیرا تعداد بیکاران در منطقه به 15 میلیون نفر رسیده است.

میچل با بیان اینکه جهان شاهد افزایش هراسناک و هولناک جمعیت است، یادآور شد: تعداد جمعیت جهان از مرز 7 میلیارد نفر تجاوز کرده است واین افزایش جمعیت باید در خلال 200 هزار سال انجام می پذیرفت اما در خلال 12 سال انجام گرفت.  

نماینده سابق اوباما در امور صلح خاورمیانه افزود: تعداد جمعیت جهان در خلال هشتاد سال آینده به 7 و نیم میلیارد نفر افزایش خواهد یافت و کشورهای توسعه نیافته 95 درصد این افزایش را به خود اختصاص خواهند داد.

به گفته میچل، این افزایش موجب خواهد شد تا جهان با چالش ها و مشکلات بزرگی در ابعاد گوناگون از قبیل تهیه و فراهم کردن غذا، آب و هوا، انرژی و آب بویژه در این شرایط سخت خشکسالی مواجه شود.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه به بررسی روند انقلاب های مردمی پرداخت و در عین حالی که به نقش اسلام و اسلام گراها اشاره ای نکرد، گفت: انقلاب های عربی در نتیجه عوامل متعددی از جمله کمبود دموکراسی و ترویج فساد و بیکاری و عدم فراهم شدن غذا و توزیع نابرابر و غیرعادلانه درآمدهای ملی است.

دولت ها باید رونق اقتصادی را در دستور کار قرار دهند

وی افزود: ارتباط نزدیکی میان بیکاری و خشونت وجود دارد و کرامت انسانی و ایجاد فرصت های شغلی در برقراری ثبات و امنیت نقش مهمی را ایفا می کند.

میچل در ادامه گفت: دولت ها باید سیاست های رونق اقتصادی و فراهم نمودن آموزش و برخورد با چالش ها وضع نمایند و این کار ایجاب می کند تا فضای دموکراتیک کثرت گرا ایجاد شود و بروکراسی مانع نهضت و پیشرفت می گردد.

نماینده سابق آمریکا درامور صلح خاورمیانه سخنان خود را اینگونه به پایان برد که میزان سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس در سال 2009 به 17 میلیارد دلار رسیده است و سرمایه گذاری خارجی در خاورمیانه تنها 6 درصد کل سرمایه گذاری های خارجی جهان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول