اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نخست وزیر قطر در کنفرانس بین المللی دوحه:

تحقق صلح و امنیت مستلزم همکاری و همبستگی مشترک است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر قطر طی سخنانی در کنفرانس دوحه اذعان داشت که برقرای صلح و امنیت مستلزم همکاری و همبستگی برای تحقق مصلحت مشترک بشریت است.

تحقق صلح و امنیت مستلزم همکاری و همبستگی مشترک است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دوحه، شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی که در کنفرانس بین المللی بهبود وضعیت اقتصادی خاورمیانه سخن می گفت، اظهارداشت:  بی شک مهمترین ویژگی های مرحله کنونی منطقه قوت گرایشات اصلاح طلبانه مردمی است که انگیزه اصلی انقلاب های عربی بود، می باشد.

 

وی افزود: بر این اساس در منطقه شاهد تحرک توده های مردمی بودیم که خواهان سلطه اجرایی قانون و احترام به آزادی ها و ریشه کنی فساد و تحکیم توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

نخست وزیر قطر در بخش دیگری از گفت: خاورمیانه امروز با چالش های جدیدی مانند تشخیص وسایل تحرک به سوی تحقق اصلاح و فراهم کردن ابزارهای صلح است.

 

اقتصاد جهانی در آستانه بحران جدید است

 

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه استقرار و سازندگی جدید زندگی جامعه در سطح ملی پس از دگرگونی اوضاع است، افزود: علاوه بر این نیز ناکامی در برطرف کردن کشمکش های معروف بر اساس راه حل مسالمت آمیز طبق قانون بین المللی بویپه مسئله فلسطین است. در این صورت می توان عظمت چالش های موجود را درک کرد و به همین علت باید به این حقیقت بدیهی اذعان نمود که اصلاح و توسعه، و برقراری صلح، امنیت و استقرار مستلزم همکاری و همبستگی برای تحقق مصلحت مشترک بشریت است.

 

شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی در ادامه خاطرنشان کرد: آثار منفی بحران مالی جهانی که در آمریکا و کشورهای اروپایی پدید آمد، برساختار اقتصاد جهانی و آینده ملت های پیشرفته و توسعه یافته ملموس است و پیش بینی می شود که اقتصاد جهانی در آستانه بحران جدید قرار گیرد.

 

نخست وزیر قطر در ادامه گفت: ما با چالش های بزرگ اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم که نیازمند تصمیمات دقیق و فعالانه است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول