اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی نخستین کتابخانه روستایی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرستان فردوس از آغاز عملیات اجرایی نخستین کتابخانه روستایی فردوس در باغستان علیای این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی نخستین کتابخانه روستایی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ملیحه اسدی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات فرهنگی تأمین و با مشارکت بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

وی افزود: کتابخانه روستایی باغستان علیا در زمینی به مساحت 600 مترمربع که از سوی بنیاد مسکن شهرستان فردوس به این پروژه واگذار شده احداث می‌شود.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را مبلغ 40 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این کتابخانه بر اساس استانداردهای نهاد کتابخانه‌ها احداث و از امکانات لازم نیز برخوردار می‌شود.

اسدی یادآور شد: در حال حاضر کتابخانه‌ سطح شهرستان فردوس دارای بیش از 2 هزار و 200 نفر عضو فعال و بیش از 30 هزار جلد کتاب در عناوین مختلف است.

دهیار باغستان علیا نیز به موقعیت جغرافیایی این روستا اشاره کرد و گفت: باغستان علیا به عنوان مرکز دهستان دارای بیش از 5 هزار نفر جمعیت است که در مسیر شاهراه اصلی جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.

سیدمحمود متولی‌زاده افزود: با توجه به موقعیت مناسب این روستا و همچنین استفاده جوانان روستاهای اطراف از جمله باغستان سفلی، گستج، فتح‌آباد، مهرانکوشک و برون احداث کتابخانه در باغستان علیا ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: باغستان علیا به سبب برخورداری از آب و هوای مطلوب و واقع شدن در دامنه کوه سالانه نظر تعداد زیادی توریست و گردشگر را به طبیعت خود جلب می‌کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول