اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

پاسخ شهردار همدان به شکایت جنجالی

خبرگزاری فارس: شهردار همدان با رد ادعای فرد شاکی و یکی از روزنامه‌های محلی مبنی بر انفصال یک ساله شهردار، مستندات خود را ارائه داد.

پاسخ شهردار همدان به شکایت جنجالی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمسعود عسگریان عصر امروز یکشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی با شورایاران مناطق توانمندسازی با رد ادعاهای شاکی شهردار همدان مبنی بر انفصال شهردار از سوی دیوان عدالت اداری اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که تشکیلات دولتی هستیم و باید در چارچوب مقررات حرکت کنیم و در این راستا هم در ضوابط شهرداری و حتی در فضای غوغاسالاری باید قانون را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه حکم انفصال به نام بنده صادر نشده است، افزود: در 16 فروردین ماه سال 90 به لحاظ اجرایی‌نبودن تقاضای فرد شاکی از سوی شهرداری، پرونده مختومه شده و لزومی نداشت که چنین ادعاهایی از سوی این افراد صورت گیرد.

شهردار همدان با اشاره اظهارت شاکی در یکی از روزنامه‌های محلی تصریح کرد: ما اگر قرار است حرفی بزنیم در دادگاه خواهیم گفت چرا که این روزنامه و فرد شاکی به صورت غیر واقع مسائلی را مطرح کرده‌اند که باید در دادگاه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه قرار نیست حق کسی در این میان ضایع شود، گفت: ما به لحاظ حفظ حقوق بیت‌المال و ضوابط و مقررات، اقدامات خود را در دیوان عدالت اداری انجام دادیم و عدم رعایت قانون ادعایی بیش از سوی برخی افراد نیست.

عسگریان از شکایت شهرداری از فرد شاکی و روزنامه محلی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: این فرد در سال 83 مدعی است از طریق دیوان عدالت اداری که ملک‌اش در کاربری آموزشی واقع شده است و تقاضای صدور پروانه ساختمانی دارد.

وی بیان داشت: شرط اول برای صدور پروانه ساختمانی این است که زمین دارای پروانه ساختمانی باشد اما اگر زمین در کاربری‌های دیگر باشد، باید ابتدا پرونده به کمیسیون ماده پنج برود و یا اینکه رأی دیوان بر این باشد که برای این فرد پروانه صادر شود.

شهردار همدان با بیان اینکه در سال 1384 رأی دیوان مبنی بر اینکه شهرداری همدان در زمین دارای کاربری آموزشی به این فرد پروانه ساختمانی صادر کند، افزود: پس از صدور رأی شهردار وقت (خسرو سامری) در دی ماه 1385 طبق این نامه به اجرای احکام دیوان آمادگی خود را برای صدور پروانه ساختمانی اعلام می‌کند و می‌گوید با توجه به اینکه این قطعه کاربری آموزشی است، باید به کمیسیون ماده 5 برود.

وی ادامه داد: این فرد سند خود را به شهرداری می‌آورد تا بر این مبنا پروانه ساختمانی برای وی صادر شود که در سند، عنوان  "زمین محصور" ذکر شده است اما پس از مراجعه به زمین مورد نظر فرد، هیچ حصاری برای مشخص‌شدن زمین در آن مشاهده نشده است .

عسگریان خاطرنشان کرد: پس از شهردار وقت (سامری) شهردار جدید (علی قلی‌زاده) در سال 86 نیز آمادگی خود را برای اجرای رای دیوان عدالت اداری اعلام می‌کند، اما با توجه به اینکه مالک فوت می‌شود و ورثه موضوع را دنبال می‌کنند، اقداماتی از سوی ورثه (فرد شاکی) صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از شهردار سابق(علیقلی‌زاده) بنده در سال 88 به این سمت منصوب می‌شوم، گفت: بنده نیز آمادگی خود را برای اجرای رای دیوان عدالت اداری اعلام می‌کنم، ما برای صدور پروانه ساختمانی به زمین مراجعه کردیم اما برخلاف سند هیچ زمین محصوری مشاهده نشد تا پروانه صادر شود و در این راستا شاکی باید نسبت به تعیین محدوده زمین خود اقدام کند تا به اشتباه پروانه برای غیر صادر نشود.

شهردار همدان تأکید کرد: دو شهردار قبلی صدور پروانه ساختمانی را در گرو بررسی پرونده در کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری به مسکونی میسر می‌دانستند اما بنده این شرط را نیز برای مالک لازم ندانستم تا زمینه اجرای رأی فراهم شود.

وی با بیان اینکه از فرد شاکی برای تعیین محدوده زمین دعوت شد، گفت: این فرد اعلام کرد زمینی که تقاضای صدور پروانه ساختمانی کرده بود را بلد نیست و از شهرداری تقاضا داشت که زمین وی را شناسایی کند و شهرداری نیز در سال 89 از اداره ثبت اسناد خواست که برای حل مشکل اقدام به همکاری در ارائه کروکی زمین کنند.

عسگریان متذکر شد: شهرداری زمینه‌های اجرای رأی را فراهم کرد و بیش از حد و حدود خود نیز گام برداشت اما با توجه به مشخص‌نبودن زمین اجرای رأی با توجه به نامه مالک مبنی بر بلدنبودن زمین میسر نشد و دستور مختومه‌بودن پرونده از سوی اجرای حکم اعلام شد.

وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری به لحاظ عدم شناسایی ملک از ناحیه مالک و اعلام آمادگی شهرداری مبنی بر صدور پروانه برابر مقررات، پرونده را مختومه اعلام کرد و خواستار کسر این پرونده از آمار شد.

شهردار همدان یادآور شد: زمانی اعلام کسر از آ‌مار داده می‌شود که پس از آن هیچ اقدامی برای پرونده متصور نباشد و به بایگانی راکد منتقل می‌شود.

وی بیان داشت: این رأی به نام بنده صادر نشده است و اینکه چگونه این رأی به بنده نسبت داده شده است باید در مراجع قضایی مشخص شود.

عسگریان با اشاره به اینکه فرد شاکی حتی انحصار وراثت خود را نیز ارائه نکرده است، افزود: این فرد انحصار وراثت خود را تاکنون اعلام نکرده است که اگر ورثه است چرا همه ورثه با هم اقدام نمی‌کنند هر چند در آخرین بازدیدی که از زمین شد، آنجا همچنان غیرمحصور و غیر موجود است و نمی‌توان از بین آن همه زمین، زمین این فرد را شناسایی کرد.

وی در پایان با بیان اینکه تا به امروز هیچ رأی انفصالی به نام سید مسعود عسگریان صادر نشده است، افزود: رأی انفصال به نام دستگاه و نهاد خاص صادر نمی‌شود بلکه رأی انفصال به نام شخص خاص صادر می‌شود و اگر فرد شاکی هم به نام بنده رأیی دارد با توجه به مختومه‌بودن پرونده از درجه اعتبار ساقط است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول