اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود 1400 عضو ثابت

کتابخانه هفتکل تنها یک کتابدار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل مشکل اصلی کتابخانه عمومی این منطقه را کمبود کتابدار عنوان کرد.

کتابخانه هفتکل تنها یک کتابدار دارد

جمال کمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار کرد: هم اکنون کتابخانه عمومی شهیدان اسلام هفتکل به عنوان تنها کتابخانه عمومی این منطقه با یک کتابدار اداره می‌شود که باعث بروز مشکلاتی برای مراجعان شده است.

وی افزود: این کمبود در کتابخانه عمومی شهیدان اسلام سبب شده که برای رفع این مشکل از نیروی خدماتی برای کتابداری استفاده کنیم و شیفت بعد از ظهر توسط وی اداره شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هفتکل با اشاره به جذب یک کتابدار در سال‌های گذشته گفت: در سال 1389 یکی از کارمندان جذب شده برای کتابخانه عمومی شهیدان اسلام به رامهرمز منتقل شد و کسی هم جایگزین وی نشده است از این رو، کارها و فعالیت‌های این کتابدار از دو سال پیش تا کنون توسط نیروی خدماتی انجام می‌شود.

وی در خصوص فعالیت کتابخانه عمومی شهیدان اسلام گفت: تنها کتابخانه عمومی شهرستان هفتکل با بیش 45 سال قدمت و با همه مشکلات، دارای یک‌هزار و 400 عضو ثابت است که بیشتر اعضای آن دانشجویان، دانش‌آموزان و زنان خانه‌دار هستند.

کمایی در ادامه به بیان برخی مشکلات این کتابخانه پرداخت و تاکید کرد: نداشتن سالن مجزا برای خانم‌ها و آقایان یکی از مشکلات مهم تنها کتابخانه عمومی شهرستان هفتکل از سال‌های دور بود که کار احداث یک سالن دیگر در کنار این کتابخانه آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهیدان اسلام در آینده‌ای نزدیک دارای دو سالن مجزا برای خانم‌ها و آقایان می‌شود، اضافه کرد: با راه‌اندازی این سالن همه اعضا می‌توانند در هر دو شیفت از فضای کتابخانه استفاده کنند این در حالی است که قبلاً اعضای کتابخانه فقط در یک شیفت می‌توانستند به کتابخانه بیایند.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان هفتکل افزود: با راه‌اندازی این سالن حدود 120 نفر به گنجایش کتابخانه عمومی شهیدان اسلام اضافه می‌شود که در این صورت اعضا می‌توانند در هر ساعاتی از روز به کتابخانه مراجعه و از امکانات آنجا برای مطالعه و تحقیق استفاده کنند.

وی در پایان گفت: اعتبار این سالن حدود 800 میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان تأمین شده است که پیش بینی می‌شود در تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول