اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

همایش داغ تبلیغاتی در آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مصر

خبرگزاری فارس: امروز آخرین روز از تبلیغات انتخاباتی 13 نامزد ریاست جمهوری مصر است و پس از آن نامزدها 24 ساعت سکوت تبلیغاتی خواهند داشت تا طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آتی مصر انتخابات ریاست جمهوری خود را برگزار کند.

همایش داغ تبلیغاتی در آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مصر

به گزارش فارس، تنها 24 ساعت به پایان تبلیغات انتخاباتی و 72 ساعت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر بیشتر باقی نمانده است.

آخرین روز تبلیغات انتخاباتی برای هریک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر متفاوت است، به عنوان مثال جماعت اخوان المسلمون اعلام کرده است که در آخرین روز از تبلیغات انتخاباتی 25 نشست را در 25 استان مصر برگزار می‌کند که در تمامی آنها رهبران و کادرهای برجسته جماعت اخوان المسلمون حضور داشته و سخنرانی‌ می‌کنند.

در این میان "محمد مرسی"،‌ نامزد این جماعت در گردهمایی انتخاباتی قاهره حضور خواهد یافت و سخنرانی خواهد کرد.

از سوی دیگر "عبد المنعم ابو الفتوح"، نامزد اسلام‌گرای مستقل مصر امروز در مصاحبه‌ای تلویزیونی حضور می‌یابد و در استان‌های مختلف مصر نیز برنامه‌هایی خواهد داشت.

 

 "احمد شفیق"، نامزد غربگرای مصری پس از اینکه در شماری از شهرها پوسترها و بنرهای تبلیغاتی‌اش به زیر کشیده شد و در چندین شهر مصر با پرتاب لنگه کفش از وی استقبال شد و در اسیوط با شعارهایی علیه خویش و مخالفت با برگزاری گردهمایی و نشست انتخاباتی‌اش و حمله هوادارانش و درگیری آنها با معترضان مواجه و مجبور شد که دیگر پای به شهر اسیوط نگذارد و پس از اینکه اطمینان حاصل کرد که در شهری امکان سخنرانی و تجمع انتخاباتی ندارد، اعلام کرد که امروز به تبلیغات انتخاباتی خود پایان داده و به نظر کمیته‌ عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر احترام گذاشته و سکوت اختیار می‌کند!

"عمرو موسی" دیگر نامزد غربگرای مصری اعلام کرد که تبلیغات انتخاباتی خود را با برگزاری همایشی در استان البحیره به پایان می‌رساند و پس از آن با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی و سه مصاحبه تلویزیونی پایان می‌دهد.

از سوی دیگر "حمدین صباحی"، نامزد ملی‌گرای مصری اعلام کرد که از امروز به تبلیغات انتخاباتی خود پایان می‌دهد و حمدین صباحی با سوار شدن در ماشینی روباز و گردش در برخی از مناطق قاهره پایان تبلیغات انتخاباتی خود را اعلام می‌کند. البته وی در دو مصاحبه تلویزیونی نیز حضور پیدا خواهد کرد.

اما "هشام البسطویسی"، دیگر نامزد ملی گرای مصر اعلام کرد که در یکی از مناطق قاهره گردهمایی انتخاباتی برگزار می‌‌کند. این درحالی است که وی قرار است، در 23 می و اولین روز انتخابات دیداری با "جیمی کارتر"، رئیس جمهوری اسبق آمریکا داشته باشد که در قالب یک هیئت حقوقی جهت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مصر، در این کشور حضور دارد، دیدار کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول