اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان یزد:

برخورد با موتورسواران متخلف در یزد تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان یزد از تشدید برخورد پلیس استان یزد با موتورسواران متخلف خبر داد.

برخورد با موتورسواران متخلف در یزد تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین مرادی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال گذشته 50 درصد تلفات انسانی استان یزد در حوزه‌های برون‌شهری در اثر تصادف بوده است که 67 نفر این تعداد را موتورسواران تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به آمار بالای تلفات موتورسواران در استان یزد، بر لزوم ساماندهی موتورسواران و برخورد با متخلفان تاکید کرد و افزود: برخورد با موتورسواران متخلف در استان یزد تشدید می‌شود.

مرادی با اشاره به فوت اغلب موتورسواران به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و وارد آمدن ضربه مغزی خاطرنشان کرد: استفاد از کلاه ایمنی توسط موتورسواران مورد تاکید پلیس استان یزد است.

وی تاکید کرد: به طور قطع با اجرای طرح استفاده اجباری از کلاه ایمنی، آمار مرگ و میر در حوادث رانندگی با موتورسیکلت کاهش می‌یابد.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امسال در طرح نوروزی شاهد کاهش 59 درصدی تلفات انسانی و مجروحان در حوزه راه‌ها بودیم که این امر نشانگر پای‌بندی بیشتر رانندگان به اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی اظهار داشت: دلیل کاهش این تصادفات در مرحله اول فرهنگ‌سازی و در مرحله بعدی اجرای طرح‌های انتظام‌بخشی به ویژه طرح برخورد با موتورسواران متخلف، پاک‌سازی تقاطع‌ها و میادین و اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز و استفاده از تجهیزات الکترونیکی است.

مرادی عنوان کرد: سال گذشته 17 هزار و 396 موتورسیکلت به خاطر تخلف حادثه‌ساز به پارکینگ هدایت شدند.

وی یادآور شد: 18 هزار و 669 راکب موتورسیکلت نیز به خاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی و 13 هزار و 214 راکب به دلیل نداشتن گواهینامه به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مرادی، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، دور زدن در محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه، رانندگی با خودروی دارای عیب و نقص فنی، عبور از چراغ راهنمایی، تجاوز به چپ از محور وسط، عدم رعایت حق تقدم و ... از مهم‌ترین تخلفات رانندگی استان یزد برشمرد و افزود: سال گذشته 55 هزار و 46 فقره تخلف صورت گرفته است که مجموع تخلفات اعمال قانون شده در سال گذشته، 380 هزار و 861 مورد بوده است.

وی یادآور شد: 3 هزار و 500 تخلف نیز از طریق دوربین‌های ثابت ثبت شده و از طریق پست به منظور اعمال قانون به آدرس مالکان ارسال شده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به پاک‌سازی میادین و تقاطع‌ها در سال جاری عنوان کرد: امسال 306 دستگاه خودرو ضمن اعمال قانون با جرثقیل به پارکینگ منتقل شده‌اند که این امر سبب نظم‌بخشی و روان شدن ترافیک شده است.

وی هم‌چنین از ضبط 44 جلد گواهینامه خبر داد و گفت: این افراد مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده‌اند و جمع نمرات منفی آنها به 30 نمره رسیده است.

مرادی، یکی از طرح‌های ویژه شب‌های تعطیل و اعیاد را طرح کنترل کاروان‌های عروسی و مزاحمت‌ها از قبیل سرعت، حرکات مارپیچ و آلودگی صوتی اعلام کرد و افزود: این طرح طی هفته گذشته در پنج‌شنبه و جمعه اجرا شد که نتیجه اجرای این طرح توقیف 19 دستگاه خودرو و 28 مورد اعمال قانون و معرفی 21 متخلف به مبادی ذی‌ربط بوده است.

وی هم‌چنین از رفع نقاط حادثه‌خیز در شهر یزد خبر داد و بیان کرد: هشت طرح و اصلاح هندسی در مناطق مختلف شهر یزد از جمله در منطقه میدان باهنر، میدان معلم، بلوار طالقانی، میدان مهدیه و ... اجرا شده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول