اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گله‌مندی مردم از گرانیت‌کاری پل حسن‌آباد

پل حسن‌آباد یا دریاچه

خبرگزاری فارس: زیر گذر حسن‌آباد پروژه‌ای به بلندای تاریخ در اصلاح، تعریض و تکمیل خود که به نام دریاچه معروف است نگرانی اهالی را به همراه گله‌مندی شدیدشان به دنبال داشته است.

پل حسن‌آباد یا دریاچه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این پل که در دوران شهرداری ولی آذروش بدون کار کارشناسی و انجام مطالعات مهندسی شهر‌سازی اجرایی شد از همان روزهای نخستین اجرا به محل جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان‌های اطراف تبدیل شد به طوری که در روزهای بارانی و فصل پاییز و زمستان گذر از این پل زیر‌گذر خود حکایتی تلخ و تاسف‌بار دارد.

از مرکز شهر اردبیل که به سمت روستای تاریخی کلخوران می‌رویم پل زیر‌گذری است که کمتر کسی در استان اردبیل است نام آن را نشنیده باشد چرا که مشهوریت این پل بیشتر به خاطر آبگیری است که در هنگام بارش باران در کف آن ایجاد می‌شود که علیرغم تلاش مسئولان برای اصلاح این پل در ماه‌های اخیر شاهد همت شهرداری در حل مشکل این پل هستیم اما در یک حرکت حیرت‌آور شاهد گرانیت‌کاری این پل و استفاده از سنگ‌های زینتی برای آن هستیم در حالی که آب و هوای اردبیل به کرات نشان داده است که به جز سنگ معمولی هیچ زینت دیگر نمی‌تواند از آب و هوای سرد و سخت اردبیل در امان باشد.

تراکم بالای جمعیت ساکن در اطراف پل و وجود سه مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در نزدیکی آن تردد و گذر عابران پیاده را از این زیر‌گذر سخت و دشوار کرده است به طوری که بسیاری از اهالی انتظار داشتند در عملیات تعریض کمر‌بندی دوم اردبیل ما بین میدان وحدت و مقدس اردبیلی راهکارهای اساسی برای اصلاح زیر‌گذر حسن‌آباد اندیشیده شود ولی همین تعریض هم به دلیل وجود ترانس برق در سه راه به سرانجام نهایی نرسیده است.

یکی از ساکنین این منطقه با بیان اینکه نارضایتی از عملکرد مسئولان مشهود است، اظهار داشت: تردد وسایط نقلیه و عابر پیاده از زیر پل به دلیل عملیات عمرانی مدتی است به زحمت انجام می‌شود و عبور دانش‌آموزان و افراد کهنسال از زیر پل سختی‌ها و مرارت‌هایی را به وجود آورده است.

رحمان دنیایی خاطرنشان کرد: در این شرایط بهتر بود پل عابر پیاده برقی در این منطقه راه‌اندازی می‌شد تا تردد بدون خطر و با کمترین آسیب به سرانجام می‌رسید.

وی با بیان اینکه تزئین این پل هیچ ثمره و نتیجه‌ای را ندارد، یادآور شد: در روزهای بارانی گذشته به حدی در این پل آب جمع می‌شد که حتی اتوبوس‌ها و خودروهای عبوری را با خود زیر‌ آب می‌برد در حالی که چند سال است این مشکل پا برجا باقیمانده و برای حل آن تدبیری اندیشیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی دیگر از ساکنان این منطقه با اشاره به وضعیت نامناسب تردد در این محور و تاخیر و تعلل مسئولان در تکمیل این پروژه گفت: به جای صرف هزینه گزاف در تزیین این پل به سنگ گرانیت بهتر بود این هزینه صرف آسفالت خیابان‌ها و معابری می‌شد که مردم سال‌ها چشم انتظار آسفالت معابر و کوچه‌های خود هستند.

محمد اصغری اضافه کرد: در حالی که اصلاح این پل با تامین اعتبار یک‌میلیارد تومانی از سوی یکی از نمایندگان سال‌های سال است که مدنظر شهرداری است اما روند کند آن مشکلاتی را متوجه اهالی و ساکنین منطقه کرده است که به بی‌اعتمادی مردم به مسئولان منجر شده است.

وی عنوان کرد: در بازدید اخیر شهردار و شورای شهر جمع زیادی از مردم منطقه گلایه‌های خود را مطرح کردند و مسئولان نیز فرصت 10 روزه برای تکمیل این پروژه و رفع مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی در زیر این پل دادند که انتظار می‌رود در دهم خرداد ماه وعده‌ها محقق شود.

 

پیاده‌روهای اردبیل توقفگاه خودروها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معضل دیگر شهری که در شهر اردبیل به صورت نادر در بین شهرها مشاهده می‌شود حرکت و توقف خودروها در پیاده‌روهایی است که در قانون برای تردد عموم مردم پیش‌بینی شده است.

در برخی از پیاده‌روهای اردبیل نه تنها شاهد توقف خودروها و حتی عبور و مرور آنها هستیم بلکه در کمال فرصت‌طلبی برخی رانندگان پیاده‌روها را ملک خود برای توقف خودرو‌هایشان به حساب آورده و در این زمینه بی‌محابا تلاش می‌کنند حق و حقوق شهروندان را نادیده بگیرند.

در کنار آن جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در فصل ساخت و ساز در پیاده‌روها امکان تردد سهل و راحت را از مردم گرفته است و شاهد رفتارهایی از سوی صاحبان ملک‌ها هستیم که گویی پیاده‌روها را ملک شخصی و حقیقی خود به شمار آورده و در این زمینه مدعی اصلی هستند.

عده‌ای از اهالی اردبیل با طرح این موضوع که چرا شهرداری به عنوان مدعی‌العموم شهروندان جلوی چنین اقداماتی را نمی‌گیرد تاکید کردند باور دارند که برخورد جدی شهرداری با عوامل متخلف در نابسامانی نخاله‌های ساختمانی و انباشت آن در پیاده‌روها می‌تواند سد‌کننده چنین اقدام نابجا باشد.

در این بین با آغاز ساخت و ساز‌ها در اردبیل دو ماهی است که در اغلب مسیرهای شهر پیاده‌روها به محلی برای انباشت نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده که یک جلوه نازیبا به شهر بخشیده است که انتظار می‌رود شهرداری اردبیل بدون اعمال سلیقه و یا برخی رفتارهای مماشات گونه با عوامل آن برخورد کند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول