اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا:

13 خلبان ایرانی جایگزین خلبانان اوکراینی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا گفت: 13 خلبان ایرانی پس از گذراندن دوره‌های لازم، جایگزین خلبانان اوکراینی در شرکت هواپیمایی آتا شدند.

13 خلبان ایرانی جایگزین خلبانان اوکراینی شدند

حمید حاجی‌زادمنصور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: خلبانان ایرانی پس از گذراندن دوره‌های لازم، از بهمن 89 تا آبان 90 در کشورهای سوئد و ترکیه موفق به کسب مدارک لازم و پیوستن به اکیپ‌های پروازی خطوط هواپیمایی آتا شدند.

وی افزود: از این 13 خلبان، یک نفر به عنوان خلبان و یک نفر به عنوان کمک‌خلبان هواپیمای ارباس و یک نفر به عنوان خلبان و 10 نفر به عنوان کمک‌خلبان بوئینگ MD دوره‌های لازم را در موسسه آکسفورد سوئد و IFTC استانبول ترکیه گذرانده‌اند.

وی با اشاره به مزیت‌های جایگزینی خلبانان داخلی به جای خلبانان خارجی گفت: علاوه بر اینکه با حضور نیروهای متخصص و متعهد داخلی زمینه برای رشد و بالندگی نیروهای جوان داخلی فراهم می‌شود، شاهد کاهش بیش از 50 درصدی هزینه‌ای نیز هستیم.

حاجی‌زاده‌منصور اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود طی مدت یک سال آینده تمام کادر پروازی شرکت هواپیمایی آتا منحصر به نیروهای داخلی شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آتا اعلام کرد: در حال حاضر نیز 10 خلبان و کمک‌خلبان اوکراینی با گروه هواپیمایی آتا همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی آتا یکی از شرکت‌های فعال بخش خصوصی کشور در حمل و نقل هوایی بوده که نقشی اساسی در شمال‌غرب و حتی کل کشور دارد.

حاجی‌زاده منصور ادامه داد: نگاهی گذرا به آمار فعالیت این شرکت تا اسفند 90 تاکیدی بر این موضوع است، به‌ طوری‌که جابه‌جایی نزدیک به 1.5 میلیون مسافر در بخش پروازهای داخلی کشور و حدوداً 74 هزار مسافر بین‌المللی از خدماتی است که این مجموعه طی سال 90 به متقاضیان داده است.

وی تصریح کرد: شرکت هواپیمای آتا در حال حاضر در خطوط هوایی تبریز ـ تهران ـ تبریز، تبریز ـ مشهد ـ تبریز، تبریز ـ کیش ـ تبریز و در بخش بین‌‌الملل فرودگاه تبریز پروازهای تبریز ـ استانبول ـ تبریز و تبریز ـ تفلیس ـ تبریز را انجام می‌دهد.

حاجی‌زاد‌منصور گفت: این شرکت علاوه بر تبریز، در فرودگاه‌های تهران نیز در خطوط داخلی پروازهای تهران ـ اردبیل ـ تهران، تهران ـ ارومیه ـ تهران، تهران ـ بندرعباس ـ تهران، تهران ـ مشهد ـ تهران، تهران ـ کیش ـ تهران و در خطوط بین‌المللی نیز از تهران به تفلیس و برعکس برای ارائه خدمات به متقاضیان پرواز دارد.

گزارش فارس حاکی است، شرکت هواپیمایی آتا با تصویب هیئت دولت در تاریخ 27 آذر 1387 هجری شمسی به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی کشور راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول