اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

کارگروه رسیدگی به مشکلات نشریات دانشجویی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: در این کارگروه به مشکلات دانشجویان که به صورت کتبی مطرح شده است، رسیدگی می‌شود.

کارگروه رسیدگی به مشکلات نشریات دانشجویی تشکیل شد

غلامرضا خواجه‌سروی در حاشیه دیدار مسئولان نشریات دانشجویی با آیت‌الله سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: باید نشریات دانشگاه‌ها را از فضای چاپی به سمت و سوی الکترونیکی شدن هدایت کنیم.

وی به جنگ نرم دشمنان علیه کشور اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: دانشگاه‌ها پس از رخداد این واقعه تلاش کردند که به مقابله نرم با جنگ نرم بپردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بیان کرد: در صورتی که بخواهیم در مقابل جنگ نرم تنها به دفاع در مقابل دشمن بپردازیم محکوم به شکست خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در جنگ سخت نیز اگر در منزل بمانیم و منتظر حمله دشمن شویم تا بخواهیم در مقابل او دفاع کنیم شکست حتمی است و تنها کسی پیروز میدان است که نخستین ضربه محکم را در خانه دشمن به او وارد کند.

خواجه‌سروی با بیان اینکه نشریات می‌توانند در مقابل دشمنان قدرت‌نمایی کنند تصریح کرد: نشریات دانشجویی با استفاده از محتوای غنی و اسلامی می‌توانند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی تاکید کرد: اگر قانون مطبوعات حمایت چندانی از نشریات الکترونیکی نمی‌کند نباید عقب‌نشینی کرد بلکه باید با ادامه کار به تغییر و تصحیح قانون پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: باید سطح اعتماد به دانشگاه‌ها را بالا برد زیرا با اعتماد به دانشگاه‌ها می‌توانیم شاهد کارهای بزرگی از سوی دانشجویان باشیم.

وی با بیان اینکه کادر نشریات دانشجویی باید به صورت ورزیده تربیت شوند اظهار داشت: با فراهم کردن این زیرساخت‌ها می‌توان خبرنگارانی زبده و فعال برای خدمت در عرصه ملی و بین‌المللی تربیت کرد.

خواجه‌سروی با تاکید بر اینکه نشریات ما در ابتدای راه است گفت: برخی نشریات کیفیت لازم را برای اطلاع‌رسانی ندارند که در این راستا باید به آموزش توجه شود.

وی با اشاره به انتظار جامعه از قشر تحصیل‌کرده دانشگاهی بیان کرد: جامعه به دلیل اینکه دانشگاهیان را افرادی فرهیخته می‌داند از آنان انتظاراتی خاص در رعایت رفتار عرفی و اسلامی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: در صورتی که دانشجویان شکایت خود را به صورت کتبی ارائه کنند به صورت جدی و شایسته رسیدگی شده و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتراض دانشجویان مسئول نشریات به مباحث مالی است اضافه کرد: در این اعتراضات حق با دانشجویان است ولی کمبود بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها موجب بروز مشکلات مالی در نشریات دانشجویی می‌شود.

خواجه‌سروی تاکید کرد: باید حمایت‌های جدی از امور فرهنگی دانشگاه‌ها صورت گیرد تا این مشکلات به صورت بالنده رشد نکند.

وی پاره‌ای از مشکلات دانشجویان را مربوط به ناکارآمد بودن برخی قوانین نشریات الکترونیک عنوان کرد و گفت: این مقررات برای شروع کار کفایت نمی‌کند ولی می‌توان تا تدوین قانون صحیح از همین قانون استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به برخی شکایات دانشجویان مبنی بر تخلف برخی مسئولین در نشریات دانشجویی اشاره کرد و افزود: بازبینی نشریات قبل از انتشار خلاف قانون است و بر اساس قانون مطبوعات هیچکس حق چنین درخواستی را ندارد و خلاف قانون حساب می‌شود.

وی تاکید کرد: دانشجویان شکایات خود را به آدرس خانه نشریات الکترونیکی ارسال کنند تا به صورت جدی رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول