اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مخابرات سواد ارتباطاتی مردم را ارتقا دهد

خبرگزاری فارس: استاندار قم یکی از مهم‌ترین وظایف مخابرات را ارتقا سواد اطلاعاتی و ارتباطاتی مردم دانست.

مخابرات سواد ارتباطاتی مردم را ارتقا دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد حسین موسی‌پور امروز در مراسم افتتاح 27 پروژه مخابراتی استان قم با اشاره به اینکه جلب رضایت‌مندی مردم مهم‌ترین وظیفه مسئولان است، اظهار داشت: اگر خواستار کشوری هستیم که در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد باید از تمام ظرفیت‌های علمی در چارچوب برنامه پنجم استفاده کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه مخابرات به عنوان یک عملکرد مثبت قرار گرفتن در مسیر برنامه پنجم توسعه و مشخص کردن اهداف کلی است.

استاندار قم ادامه داد: 70 درصد آموزش‌های اداری و سازمانی، 30 درصد آموزش‌های متوسط مربوط به بخش‌های IST و 30 درصد تجارت‌های خارجی باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی اظهار داشت: همچنین باید 100 درصد تمام نقل و انتقالات املاک و اسناد، تعامل و ارتباطات بین دستگاه‌های اجرایی و 80 درصد پرداخت‌ها و خدمات اجرایی دستگاه‌ها از طریق سامانه الکترونیکی صورت پذیرد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دو درصد درآمد ناخالص ملی باید از بخش فناوری اطلاعات تامین شود، عنوان کرد: باید در بین 25 کشور منطقه حائز رتبه شده و همه دستگاه‌های اجرایی و تابعه را به شبکه الکترونیکی و ملی اطلاعات متصل کنیم.

استاندار قم اذعان داشت: یکی از دستگاه‌هایی که مهم‌ترین تکلیف را در رسیدن به هدف دنبال می‌کند شرکت مخابرات است که توان اجرایی، نیروی متخصص و کارآمد، سرمایه و درآمد خوبی دارد که می‌تواند وظایف خود را در راستای برنامه پنجم محقق سازد.

وی یادآور شد: ارتقای سواد اطلاعاتی مردم یکی از وظایف و برنامه‌های مخابرات است، چرا که سواد ارتباطی مردم به تناسب زیرساخت‌های اطلاعاتی در حال حاضر بسیار پایین بوده و کاربردها و ابزار‌های الکترونیکی نیز در حد صفر است.

موسی‌پور سواد اطلاعاتی را لازمه توسعه و پیشرفت یک جامعه دانست و گفت: پیشرفت در تمام زمینه‌های اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی و حتی نظامی بسته به سواد اطلاعاتی دارد که با استفاده از خدمات الکترونیکی و IST می‌توان آن‌ها را گسترش داد.

وی تصریح کرد: استان قم زمینه‌های لازم برای تحقق این هدف را داراست چراکه دارای پهنای باند مناسب و ضریب نفوذ بالای تلفن همراه و همچنین وجود مترواترنت است که با توجه به داشتن بستر لازم، از این ظرفیت‌ها استفاده مناسب نشده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه قم به عنوان نخستین شهر الکترونیکی در کشور مطرح است، عنوان کرد: استان قم توانسته با استفاده از ظرفیت‌های مناسب در زمینه محتوای دینی رتبه نخست کشوری را در بین دیگر استان‌ها کسب کند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول