اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت علوم عنوان کرد

انتشار 3500 نشریه دانشجویی فعال در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت علوم از چاپ 3 هزار و 500 نشریه دانشجویی در کشور خبر داد.

انتشار 3500 نشریه دانشجویی فعال در کشور

به گزارش خبر‌گزاری فارس از قم جلیل دارا در دهمین همایش نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه کشور که در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار شد اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش در استان قم، تمرکز‌زدایی و درگیر کردن دانشگاه‌ها در فضای نشریات است.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش در شهرستان با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که ممکن است در این راستا رخ دهد دعوت از اساتید برجسته است که از حضور برخی از اساتید بزرگ محروم شدیم.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان توانستیم چند تن از دیگر اساتید را برای حضور در این همایش دعوت کنیم.

دارا گفت: مسئولان و نمایندگان نشریات دانشجویی در آینده‌ای نزدیک بخشی از فضای مطبوعات کشور را در اختیار خواهند گرفت.

وی به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حمایت از کار و سرمایه ایرانی در ظاهر صورت اقتصادی دارد در حالی که اگر فضای اندیشه، فکر و ایده ایجاد شود این شعار در همه زمینه‌ها به ویژه در بحث تحول علوم انسانی قابل تحقق خواهد بود.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: جوامع توسعه یافته در همه نقاط دنیا با تولید فکر و اندیشه شکل می‌گیرند که در همین راستا در تلاش هستیم شعار امسال را در نشریات به سمت عمل ببریم و دست به تولید نشریات دانشجویی قوی بزنیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از 3 هزار انجمن علمی فعالیت می‌کنند که در این انجمن‌ها به وجهه علمی نشریات دانشجویی توجه شده است.

دارا تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با ارتقای سطح کیفی نشریات دانشجویی، فضای تعاملی بین دانشگاه و وزارت علوم ایجاد شود که برای رسیدن به این مهم باید نقدها و نظرات در جایی مطرح شود که بهترین نقطه برای ارائه این مهم نشریات دانشجویی است که فضایی عاقلانه و فرهنگی بر آن حاکم باشد.

وی به ایجاد کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها موجب ایجاد فضایی قانونمند می‌شود که در این زمینه اطلاع‌رسانی صحیح ضروری است.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ایجاد روحیه انطباق و اعتماد به نفس، روحیه افتخارآفرینی و انگیزه از جمله مزایای کرسی‌های آزاد‌اندیشی و نشریات دانشجویی است.

وی تصریح کرد: فضایی که سایه‌نمایی در آن حاکم باشد به نوعی جامعه را درگیر مشکلات خاص می‌کند.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر 3‌ هزار و 500 نشریه دانشجویی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال 91 کارگاه‌های آموزشی را به صورت منطقه‌ای برگزار خواهیم کرد تا سطح علمی مدیران مسئول ارتقا یابد.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول