اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به‌دلیل تشدید اختلاف اسپانیا و انگلیس در موضوع مالکیت جبل‌الطارق

ملکه اسپانیا سفر خود برای حضور در جشن ملکه انگلیس را لغو کرد

خبرگزاری فارس: با وجود امضای پیمان‌های دو جانبه انگلیس و اسپانیا بر سر مالکیت دهکده "جبل‌الطارق"، مناقشات این دو کشور بر سر مالکیت این منطقه همچنان ادامه دارد.

ملکه اسپانیا سفر خود برای حضور در جشن ملکه انگلیس را لغو کرد

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، اختلافات اسپانیا و انگلیس بر سر منطقه جبل‌الطارق موجب شد تا ملکه سوفیا، ملکه 73 ساله اسپانیا سفر خود به انگلیس برای حضور در جشن ملکه انگلیس را لغو کند.

هم انگلیس و هم اسپانیا ادعای مالکیت این منطقه را دارند و همین امر موجب بروز اختلاف میان این دو کشور شده، و این بار اختلاف بر سر حق ماهیگیری در تنگه جبل‌الطارق موجب بالا گرفتن اختلافات بین دو کشور شده است.

اسپانیا همچنین به سفر شاهزاده ادوارد (پسر ملکه انگلیس) و همسرش به جبل‌الطارق اعتراض کرده است. این سفر قرار است در روزهای 11 تا 13 ژوئن و به مناسب شصتمین سالگرد به قدرت رسیدن ملکه الیزابت انجام شود.

دهکده کوهستانی جبل‌الطارق یکی از ده سرزمینی است که از نظر سازمان ملل متحد، به طور غیرقانونی توسط انگلیس اشغال شده است. سازمان ملل متحد در کمیته ویژه استعمار زدایی، نام این مناطق را اعلام کرده که "جزایر مالویناس" نیز یکی از آن‌ها است. بیش از 300 سال است که اسپانیا و انگلیس بر سر مالکیت این منطقه اختلاف دارند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول