اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست:

هوای کشور سالانه 120 روز آلوده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای کشور به طور میانگین سالانه بیش از 100 تا 120 روز آلوده است.

هوای کشور سالانه 120 روز آلوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امیر فاتح وحدتی عصر امروز در حاشیه همایش ملی گرد و غبار در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: مشکلات و پیامدهای منفی پدیده گرد و غبار بر شرایط زیست محیطی 18 استان کشور اثر گذاشته است.

وی افزود: متاسفانه به طور میانگین هوای کشور سالانه در 100 تا 120 روز با مشکل آلودگی گرد و غبار درگیر است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی جدی برای کاهش میزان آلودگی به عنوان یک ضرورت در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه اغلب استان‌های کشور به دلیل وجود ریزگردها با مشکلاتی مواجه شده‌اند، به همین منظور اعتبارات ویژه‌ای به استان‌های درگیر موضوع، تخصیص داده شده است.

وحدتی با بیان اینکه پدیده گرد و غبار هم‌چنین تاثیرات منفی را بر اقتصاد، ‌اجتماع و سلامت مردم گذاشته است،‌ گفت: باید منشأ گرد و غبار که 90 درصد آن از کشورهای همسایه ایران است، ‌از بین برود تا بتوان اثرات آن را کاهش داد.

وی در ادامه به راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 200 هزار هکتار از خاک عراق کانون اصلی این پدیده است و ‌در این راستا 13 میلیون هکتار از اراضی قابل فرسایش در عراق نیز شناسایی شده است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول