اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

یک‌روز مانده به پایان اخذ رای در خارج/90 هزار مصری آرا خود را در صندوق‌ها ریختند

خبرگزاری فارس: در فاصله تنها یک روز مانده به پایان رای‌گیری از مصری‌های مقیم خارج از مصر از 587 هزار رای‌دهنده تنها 90 هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که کمتر از یک ششم ثبت‌نام کنندگان جهت شرکت در انتخابات را تشکیل می‌دهد.

یک‌روز مانده به پایان اخذ رای در خارج/90 هزار مصری آرا خود را در صندوق‌ها ریختند

به گزارش فارس به نقل از الجزیره،‌ وزارت داخلی مصر روز گذشته اعلام کرد که تنها یک روز مانده به پایان رای گیری از مصری‌های مقیم خارج تنها 90 هزار نفر با حضور در 117 کنسولگری‌ و سفارتخانه مصر در سراسر جهان آرا خود را به صندوق‌ها ریختند.

بیانیه وزارت داخلی مصر توضیح می‌دهد که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر و دادن رای 587 هزار مصری مقیم خارج از این کشور نام‌نویسی کرده‌ بودند.

به این ترتیب شرکت تنها 90 هزار نفر از این ثبت ‌نام کنندگان که حدود یک ششم آنها را تشکیل می‌دهد، بیانگر این امر است که استقبال گرمی از این انتخابات در خارج مصر به عمل نیامده است.

کمیته عالی انتخابات مصر با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید این آمار ارقام اعلام کرد که بالاترین میزان مشارکت در انتخابات توسط مصری‌های مقیم عربستان سعودی ثبت شده و پس از آن مصری‌های مقیم کشورهای کویت و امارات و قطر و آمریکا و کانادا در مراتب بعدی قرار دارند.

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر 11 تا 17 آوریل زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شعب خارج از کشور مشخص کرده بود.

این درحالی است که شماری از اتباع مصری مقیم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از مشاهده تخلف در انتخابات خبر داده بودند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول