اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

مدیریت شهری نیازمند تحول است

خبرگزاری فارس: شهردار شهر مشهد گفت: با توجه به گستردگی شهرنشینی مدیریت شهری نیازمند تحول است.

مدیریت شهری نیازمند تحول است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدمحمد پژمان صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی برون‌سپاری در شهرداری‌ها که در تالار همایش‌های مؤسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد اظهار داشت: به دلیل اینکه در آغاز شکل‌گیری شهرداری‌ها مسئله شهرنشینی چندان گسترده نبوده، اما اکنون با توجه به تغییراتی که در چند دهه اخیر در ساختار شهروندی به وجود آمد نیازمند تحول در این عرصه هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه تجربه‌های تازه و جدید در دنیا وجود دارد که برای مدیریت شهری باید از آن بهره برد.

شهردار مشهد بیان داشت: برای تحول مدیریتی باید نقایص را بررسی کنیم و با یک آسیب‌شناسی دقیق روشن می‌شود که نظامات کاری موجود ما را به جایی نمی‌رساند.

پژمان با اشاره به اینکه نظام پرداخت وضع موجود بسیار بد است عنوان کرد: ظرفیت، نوآوری و خلاقیت را در این نظام نمی‌توان برای نیروهای کاری به وجود آورد چرا که یک نظام پرداخت ثابت در این خصوص وجود ندارد و قابلیت اینکه جبران خدمات و ایجاد انگیزه کند میسر نیست.

وی نظارت و ارزیابی را از دیگر نقایص موجود برشمرد و افزود: اگر در نظام کاری یک کارشناس کار خود را با تاخیر و بی‌کیفیت انجام دهد نظام مدیریتی شهرداری نمی‌تواند جلوی این کار را بگیرد و اینها همه فرصت‌سوزی و خسارت است.

شهردار مشهد اذعان داشت: در برون‌سپاری نگرانی در خصوص این نواقص وجود ندارد و امروز بخش خصوصی سازماندهی و دارای ظرفیت کاری به اندازه مورد نیاز نداریم.

پژمان متذکر شد: اما مزایایی که در همه این کمبودها وجود دارد این است که چون در بخش خصوصی ملاک سودآوری و کسب حداکثر منفعت است این بخش در استفاده از تکنولوژی، نیروی انسانی ماهر، بالا بردن بهره‌وری حداکثر سعی خود را خواهد کرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول