اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور هنرمندان و مسئولان فرهنگی بوشهر

مراسم گرامیداشت مرحوم رمضان امیری برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم یادبود مرحوم رمضان امیری از پیشکسوتان تئاتر، تلویزیون و سینما با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر امروز در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی بوشهر برگزار شد.

مراسم گرامیداشت مرحوم رمضان امیری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر این آیین که به همت انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر با حضور گسترده هنرمندان سراسر استان و تعدادی از مسئولان استان از جمله سردار جمیری فرمانده سپاه امام صادق (ع) و مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر و... در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شد برنامه‌های متعددی در سوگ این پیشکسوت تئاتر به اجرا درآمد.

پیشکسوت تئاتر و بازیگری بوشهر در این آیین از امیری به عنوان استاد خود نام برد و گفت: مرگ استاد امیری ضایعه‌ای دردناک برای اهالی هنر استان بوشهر است، زنده‌یاد امیری بدلیل تیزهوشی و فرهیختگی در کمترین زمان تاثیری شگرف و تحول‌آفرین در هنرمندان ایجاد می‌کرد.

ایرج صغیری مهربانی، نجابت، عزت نفس، بزرگ‌منشی و حمایت عملی از هنرمندان را از جمله ویژگی‌های زنده‌یاد امیری ذکر کرد.

وی با اشاره به مشکلات اجرای نمایش و کارهای هنری در سالهای پیش از تاثیر مرحوم رمضان امیری در ورودش به حوزه نمایش گفت و افزود: حضور او در کنار من و تشویق‌هایش اعتماد به نفس من را برای نوشتن نخستین نمایشنامه‌ام زنده کرد و این بود که نخستین نمایش را در کنار هم در مدرسه به اجرا درآوردیم.

استاد پیشکسوت بازیگری بوشهر در پایان از رئیس انجمن نمایش استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم یادبود استاد غلامرضا وزان قطعه پرواز دیگر را در سوگ این هنرمند فقید به اجرا درآورد که با استقبال حاضرین روبرو شد.

محمدعلی گل‌محمدی مسئول مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر و از دوستان ایشان نیز در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از ایشان در ارتباط با ویژگی‌های اخلاقی و کاری ایشان صحبت کرد.

وی با اشاره به تعهد مرحوم امیری در ارتباط با خدمت صحیح و به هنرمندان افزود: مرحوم امیری در آخرین ساعات عمرش و روی تخت بیمارستان نیز به فکر حوزه کاریش بود و از من خواست تا کولرهای سالن مجتمع را برای اجرای گروه نمایشی روشن کنم.

در این مراسم همچنین دو کلیپ در ارتباط با زندگی شخصی حاج رمضان امیری و مراسم تشییع ایشان پخش شد،  همچنین تعدادی از شاعران در سوگ ایشان به شعرخوانی پرداخته و استاد غلامرضا دمان نیز دقایقی به اجرای شروه‌خوانی پرداخت.

همچنین رامتین مرادی نیز سوگ‌نامه‌ای در فراق مرحوم امیری خواند و علی افشار قطعاتی را با ساز ساکسیفون تک‌نوازی کرد.

در پایان مراسم رضا امیری فرزند شادروان رمضان امیری قطعه‌ای هنری را در سوگ پدرش خواند و فضایی حزن‌انگیز را بر سالن حکم‌فرما کرد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول