اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

علاوه بر مقابله به مثل کاخ سفید

سپرموشکی از محور مذاکرات اوباما و میدویدیف در کمپ دیوید حذف شد

خبرگزاری فارس: مسائل کلیدی در روابط مسکو و واشنگتن از جمله موضوع سپر موشکی از محور مذاکرات رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست وزیر روسیه که بجای "ولادیمیر پوتین" در نشست سران گروه 8 شرکت می‌کند، حذف شد.

سپرموشکی از محور مذاکرات اوباما و میدویدیف در کمپ دیوید حذف شد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، آمریکا خودداری "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه از شرکت در نشست سران گروه 8 کشور بزرگ صنعتی جهان در کمپ دیوید را بدون پاسخ نگذاشت. واکنش کاخ سفید به این تصمیم کاخ کرملین، محدود به مقابله به مثل "باراک اوباما" برای عدم حضور در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در ولادی واستوک روسیه نشده است.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، شکل ملاقات اوباما با "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر جدید روسیه که در تاریخ 19-18 ماه مه بجای ولادیمیر پوتین در نشست سران گروه 8 در کمپ دیوید شرکت خواهد کرد، با آنچه از قبل برای دیدار روسای جمهوری دو کشور در نظر گرفته شده بود، کاملا متفاوت شده است. زمان ملاقات اوباما و میدویدیف کاهش یافته است و مهمتر اینکه مسائل کلیدی در روابط روسیه و آمریکا، از جمله موضوع سپر موشکی و همکاریهای اقتصادی دو کشور از دستور کار این ملاقات حذف شده است.  

دولت آمریکا به تصمیم کرملین در خصوص لغو سفر رئیس‌جمهوری روسیه به آمریکا برای حضور در نشست سران گروه 8 و اعزام نخست وزیر این کشور بجای پوتین بصورت مقابله به مثل واکنش نشان داد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه که از 2 الی 9 سپتامبر سال جاری در ولادی واستوک روسیه برگزار خواهد شد، شرکت نمی‌کند.

واکنش مقامات واشنگتن به تصمیم پوتین برای عدم سفر به کمپ دیوید محدود به این اقدام نشد و کاخ سفید در برنامه دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با نخست وزیر روسیه در حاشیه نشست سران گروه 8 تغییراتی را اعمال کرد.

بر اساس اطلاعات یک مقام آگاه در دولت آمریکا، اکنون زمان مذاکرات اوباما و میدویدیف بطور قابل توجهی کاهش یافته است و مسائل کلیدی همچون سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه از دستور کار مذاکرات حذف شده است. 

مقامات مسکو با خونسردی به این واکنش‌های کاخ سفید نگاه می‌کنند. یک مقام بلندپایه در دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در این خصوص به خبرنگار این روزنامه گفت: لزومی ندارد به تغییرات صورت گرفته در شکل ملاقات اوباما با میدویدیف توجه زیادی نمود، چرا که در چنین مذاکراتی شخص ثالثی حضور ندارد و گفت‌وگوها کاملا رو در رو است.

وی توضیح داد: انتظار می‌رفت که کمپ دیوید محل برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا شود، ولی ولادیمیر پوتین به آنجا پرواز نخواهد کرد و این مسئله در برنامه ریزی قبلی مقامات آمریکایی در نظر گرفته نشده بود. ضمن اینکه مسائل مربوط به سپر موشکی و همکاری‌های اقتصادی نیز همواره در سطح سران روسیه و آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول