اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در نشست مسکو مورد تاکید قرار گرفت

موضع واحد کشورهای پیمان امنیت جمعی در قبال سپرموشکی ناتو

خبرگزاری فارس: روسای‌جمهوری کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در بیانیه پایانی نشست خود در مسکو تاکید کردند که در موضع گیری واحدی مخالف استقرار یک‌جانبه سامانه دفاع ضد موشکی ناتو هستند.

موضع واحد کشورهای پیمان امنیت جمعی در قبال سپرموشکی ناتو

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که روز سه شنبه در مسکو تاکید شده است که استقرار یک‌جانبه سامانه‌های دفاع ضد موشکی ناتو در خاک اروپا می‌تواند به سیستم امنیت بین المللی آسیب وارد کند.

در این سند یادآوری شده است: آمادگی کشورهای عضو ناتو برای اتخاذ تدابیر مشترک، بویژه در وهله نخست در عرصه سیاسی-دیپلماتیک، برای مقابله با موشک‌های بالستیک بر اساس درک واحد از تهدیدات و چالش‌های جهانی، امنیت سایر کشورهای منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

رهبران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی تاکید کردند: استقرار یک‌جانبه سامانه دفاع ضد موشکی یکی از کشورها و یا گروهی از کشورها بدون در نظر گرفتن منافع سایر کشورها و بدون ارائه تضمین حقوقی تعهد آور در این زمینه به سیستم امنیت بین المللی و ثبات راهبردی در اروپا و در کل جهان آسیب می‌رساند.

در این بیانیه همچنین یادآوری شده است: کشورهای عضو این پیمان روی توسعه روابط مشارکتی با ناتو حساب می‌کنند که عامل مهمی در تقویت امنیت بین المللی و منطقه‌ای، افزایش اعتماد متقابل، شفافیت و قابل پیش بینی بودن اقدامات است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در پایان نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که روسای‌جمهوری کشورهای عضو این سازمان مواضع بسیار نزدیکی در زمینه تامین امنیت بین المللی و منطقه‌ای دارند. 

پوتین گفت: ما مذاکرات باز و تبادل نظرات سازنده ای در رابطه با مشکلات مهم بین المللی و منطقه‌ای داشته و در این نشست به تجزیه و تحلیل مسائل روز در عرصه امنیتی پرداختیم.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: من مطمئن هستم که نقش سازمان پیمان امنیت جمعی در تامین امنیت بین المللی و منطقه‌ای در آینده افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول