اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 15 کشور خارجی برپا می‌شود

برگزاری نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حوزه سلامت در تهران

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه و ستاد اجرایی نخستین نمایشگاه مراکز رشد حوزه سلامت کشور گفت: نخستین نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فعال حوزه سلامت در تهران برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حوزه سلامت در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی بلباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برپایی نخستین نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فعال در حوزه سلامت خبر داد.

وی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فعال حوزه سلامت از فردا به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در 35 غرفه دایر می‌شود.

عضو انجمن علمی پارک‌های علم‌ و فناوری کشور در ادامه یادآور شد: در این نمایشگاه حدود 100 شرکت دانش‌بنیان و هسته‌های فناوری از 17 پارک و 28 مرکز رشد سراسر کشور حضور دارند که با عرضه فناوری‌های نو آخرین دستاوردهای علمی حوزه سلامت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

این مسئول با اشاره به واردات سالانه دو و نیم میلیارد دلار تجهیزات پزشکی و لوازم آزمایشگاهی و دارویی از خارج از کشور بیان داشت: این نمایشگاه برای معرفی توانمندی‌های ظرفیت بومی ایران در عرصه تولید لوازم مورد نیاز عرصه سلامت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برپا می‌شود.

بلباسی یادآور شد: نمایشگاه پارک علم و فناوری و مرکز رشد حوزه سلامت در راستای تفاهمنامه‌ای که با وزارت بهداشت و درمان امضا شد برگزار می‌شود و پارک مازندران متولی فناوری وزارت بهداشت در حوزه سلامت است.

مسئول دبیرخانه و ستاد اجرایی نخستین نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور در ادامه با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در تولید تجهیزات پزشکی بیان داشت: برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان و تجار کشور است که از توانمندی‌های کشورمان از نزدیک آشنا و برای تجاری کردن این فناوری‌ها اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه پارک‌های علم‌ و فناوری مراکز رشد فعال حوزه سلامت برای نخستین بار در کشور برپا می‌شود، متذکر شد: سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت از نظر اقتصادی با توجه به اهمیتی که مردم برای سلامت قائل هستند مناسب است.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول