اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

توجه به مراکز آموزشی زمینه‌ساز رشد و بالندگی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: توجه به مراکز آموزشی و علمی زمینه‌ساز رشد و بالندگی کشور است.

توجه به مراکز آموزشی زمینه‌ساز رشد و بالندگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی حسنی حلم عصر امروز شنبه در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد با اشاره به جایگاه علم و علم‌آموزی در آموزه ‌‌‌‎‎‌‌‌های اسلام اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در زمینه علم‌آموزی می‌فرمایند در مقابل کسی که  به شما علم آموخت تواضع و فروتنی داشته باشید حتی اگر امیر یک جامعه باشید بنابراین جایگاه علم و دانش در اسلام بالاست.

وی با اشاره به اینکه توصیف علم به شمع سوزان مثال خوبی نیست، تصریح کرد: شمع را می‌سازند تا بسوزد اما یک معلم می‌سوزد تا انسانی را بسازد بنابراین وصف معلم به شمع وصف جالبی نیست.

حسنی حلم جایگاه واقعی معلمان و اساتید را از آن کسانی خواند که استعداد های بالقوه را بالفعل برساند و افزود: این استعدادها در تقویت نظام، اسلام و باورهای دینی آنان مؤثر است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کشور در رشد، تعالی و بالندگی باشد و معضلات و بیکاری کم شود به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها توجه کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه قبل‌ها نگاه مسئولان کشور به دانشگاه‌ها نگاهی هزینه‌ای بود و امروزه از ساخت راه آهن، آسفالت، خیابان‌ها و کارهای عمرانی مهم‌تر ساختن نیروی انسانی است چرا که نیروی انسانی سرمایه جاویدان در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه با تأکید بر تکریم جایگاه و منزلت معلم و استاد در جامعه تصریح کرد: علامه  مطهری به عنوان منادی برجسته وحدت حوزه و دانشگاه سهم بزرگی در بیداری دینی و اسلامی در انقلاب اسلامی داشت.

در پایان این مراسم از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان اسدآباد با دادن لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول