اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کردستان خبر داد

برگزاری جشنواره بازی پروانه‌ها در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری جشنواره بازی‌های کودکان با عنوان بازی پروانه‌ها همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره بازی پروانه‌ها در کردستان

صدیقه عبدالهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دستورالعمل وزارتی این جشنواره به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اطلاع رسانی به مراکز پیش دبستانی ابلاغ شده است.

وی افزود: این جشنواره همزمان با جشن‌های پایانی دوره پیش دبستان با حضور نوآموزان پیش دبستان و اولیای گرامی آنان اواخر اردیبهشت‌ماه جاری در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: تاکید بر محوریت بازی به عنوان جدی‌ترین فرآیند در زندگی کودکان هدف اصلی این جشنواره است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: تقویت پشتوانه علمی بروز خلاقیت کودکان و مراقبین کودک در خلق بازی‌های خود ساخته، استفاده از بازی به عنوان یک فعالیت جذاب و موثر تربیتی، پرورش زمینه آگاهی کودکان نسبت به توانمندی‌هایشان ضمن پرهیز از ایجاد جو رقابت و خودمحوری از اهداف جنبی این جشنواره است.

عبدالهی همچنین مستندسازی، گسترش و احیای بازی و ورزش‌های هدفمند بومی ـ محلی و ابتکاری و برگزاری روزی خاطره‌انگیز به عنوان پیش زمینه ورود نوآموزان به دوره آموزش رسمی را از جمله اهداف جنبی این جشنواره بر شمرد.

وی با اشاره به شیوه اجرای جشنواره بیان کرد: برابر دستورالعمل وزارتی بازی‌های مورد نظر ترجیحا از نوع بازی‌های خلاقیتی‌، گروهی‌، نمایشی و نمادین بوده و از میان بازی‌های بومی و محلی یا ابتکاری یا مربی‌ساخته ( خود ساخته ) و یا بازی‌های پیشنهاد شده از شهرستان و مناطق در این جشنواره انتخاب و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول