اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی هفتکل خبر داد

سمپاشی 64 هزار متر مربع اماکن پرورش دام در هفتکل

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی هفتکل از سمپاشی 64 هزار متر مربع اماکن پرورش دام در سطح شهرستان خبر داد.

سمپاشی 64 هزار متر مربع اماکن پرورش دام در هفتکل

امید ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار کرد: سمپاشی اماکن دامی در سطح منطقه از 20 روز پیش آغاز شده و توسط چهار نفر از نیروهای شبکه  دامپزشکی شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: تا کنون سمپاشی اماکن پرورش دام در روستاهای نمره یک، امام صفی، کندک یک و کندک دو از توابع بخش رغیوه شهرستان هفتکل و روستاهای پیرموسی و بیدزرد از توابع دهستان آسماری شهرستان باغملک به پایان رسیده است.

ممبینی در خصوص برنامه‌های سمپاشی دیگر روستاهای منطقه نیز گفت: در صورت تأمین سم مورد نیاز، تا پایان تابستان سال‌جاری، تمام روستاهای منطقه علیه انگل‌های خارجی سمپاشی و پاکسازی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی هفتکل هدف از سمپاشی را مبارزه با انگل‌های خارجی دام عنوان کرد و افزود: این انگل‌ها که در فصل تابستان رشد و نمو می‌کنند در دام ها موجب بیماری می‌شوند که با سمپاشی، این عوامل بیماریزا به طور کامل از بین می‌روند.

ممبینی در ادامه به بیان اینکه مرحله اول سمپاشی‌ها در دام‌های سبک در حال انجام است، افزود: تاکنون بیش از 4 هزار رأس گوسفند و بز در روستای نامبرده شده علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان حدود 80 هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز علیه این بیماری‌ها و انگل‌ها در سطح منطقه سمپاشی شوند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول