اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه:

آسمان کرمانشاه غبارآلود است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هوای کرمانشاه غبارآلود است و دید افقی در منطق مرزی به کمتر از 500 متر می‌رسد.

آسمان کرمانشاه غبارآلود است

مجتبی میلادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: در آخرین تحلیل از نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار شرایط ناپایدار در جو منطقه است که تا 2 روز آینده ادامه دارد.

میلادی افزود: این وضعیت در بعضی از ساعات علاوه بر وزش باد و رشد ابر، بارش‌های خفیف و پراکنده در نواحی کوهستانی، با تقویت میدان‌های باد در منطقه همراه است و باعث تشکیل توفان‌های گرد و خاک روی صحاری کشورهای خشک همسایه می‌شود.

سرپرست اداره ‌کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: انتظار می‌رود غبار ناشی از این طوفان‌ها طی امروز و فردا جو استان را متاثر کند که غبار در نواحی مرزی و نزدیک به هسته‌های توفان از شدت بیشتری برخوردار است

وی ادامه داد: طی امروز و فردا دید افقی در مناطق مرزی به کمتر از 500 متر و در بقیه نقاط استان به کمتر از 1000 متر می‌رسد.

میلادی خاطرنشان کرد: تا اواخر روز سه‌شنبه از غلظت غبار در نقاط مختلف استان کاسته و دمای هوا نیز تا روز چهارشنبه با کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.هم‌اکنون وجود این پدیده موجب آلودگی هوای شهرستان‌های مرزی شده و مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

 سرپرست اداره کل هوا‌شناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: دید افقی قصرشیرین دیروز هفت هزار متر بود که در مقایسه با دید افقی در یک هوای سالم و استاندارد که 10 هزار متر است، سه هزار متر فاصله دارد.

و ی تصریح کرد: وضعیت جوی این منطقه امروز صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات با وزش باد، گرد و غبار و رشد ابر همراه است.

گرد و غبار موجود در منطقه قصرشیرین نتیجه توفان‌های شن در بیابان‌های کشور عراق است که از طریق باد از مرزهای غربی وارد کشورمان می‌شود که این مسئله آلودگی هوای شهرهای مرزی کشور از جمله قصرشیرین را در پی داشته است.

غبار موجود در هوا برای افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و آسمی و ریوی خطرناک است لذا این افراد در صورت حضور در فضای باز و آزاد باید حتما از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از شهرهای مرزی کشورمان است که در سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار رو‌ به رو است و در این شرایط، هنوز یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر وجود ندارد تا میزان دقیق آلاینده‌های هوا را نشان دهد.

انتهاای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول