اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح 2 کتابخانه روستایی در طبس/ نیاز به بودجه ویژه در دستگردان

خبرگزاری فارس: دو کتابخانه روستایی در بخش دستگردان طبس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح 2 کتابخانه روستایی در طبس/ نیاز به بودجه ویژه در دستگردان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش دستگردان طبس با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کتابداران شهرستان طبس اظهار داشت: کار در محل‌هایی که از مرکز استان بسیار دور هستند، جز با نیت و انگیزه الهی توجیه‌پذیر نیست.

محمدحسین پارساییان افزود: همت کتابداران عشق‌آباد، منجر به پویایی و شادابی کتابخانه این شهر شده و مسئول کتابخانه امیرکبیر عشق‌آباد نیز در سال 90 به عنوان کتابدار برتری کشور انتخاب شد.

وی تصریح کرد: نگاه دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه به بخش‌های فرهنگی و حوزه کتاب و مطالعه بوده است اما برخی محدودیت‌ها در قوانین مدیریتی کتابخانه‌ها سبب عدم توفیق برخی برنامه‌ها می‌شود.

پارساییان پیشرفت چشم‌گیر زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در مناطق مختلف را در سایه توجه مسئولان آن بخش‌ها ممکن دانست و ابراز امیدواری کرد: در شورای برنامه‌ریزی و بودجه شهرستان طبس از جانب مسئولان محلی بخش دستگردان، بودجه ویژه‌ای برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های این بخش درخواست شود.

امام جمعه عشق‌آباد طبس نیز در این جلسه اهتمام مسئولان به حوزه کتاب‌خوانی را موجب رویکرد مردم به مطالعه دانست و گفت: رهنمودهای مکرر رهبر معظم انقلاب برای مطالعه، نشان‌ دهنده این است که کتاب‌خوانی یک موضوع فرعی در کشور ما نیست و نباید باشد.

حجت‌الاسلام قاسم اخلاقی‌فر نقش کتابداران در هدایت جامعه به کتاب‌های مفید را نقشی اساسی و محوری توصیف کرد و گفت: کتابدار باید به عنوان یک متخصص، نگهبان حوزه کتاب و مشاوری امین برای مطالعه مردم و جوانان باشد.

وی یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامیداشت و افزود: توصیه حضرت امام و مقام معظم رهبری به مطالعه کتاب‌های این استاد فرهیخته و معلم شهید، نشانگر سودمندی و اثرگذاری کتاب‌های ایشان به ویژه برای نسل جوان است.

بخشدار دستگردان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مظلومیت‌های کار فرهنگی این است که برای مردم نمود ندارد و باید زمان زیادی بگذرد تا آثار آن مشخص شود.

سیداحمد حقانی هم‌چنین خواستار حل مشکل کمبود نیروی انسانی کتابخانه امیرکبیر عشق‌آباد شد.

این جلسه با چند مصوبه همراه بود که افتتاح دو باب کتابخانه روستایی زیرک‌آباد و هودر در آینده‌ای نزدیک، ساخت و نصب تابلوی سردرب کتابخانه امیرکبیر، راه‌‌اندازی کتابخانه سیار برای روستاهای کوچک و دورافتاده بخش در صورت تأمین خودروی مناسب و پرداخت اقساطی بدهی‌ سال‌های قبل شهرداری به کتابخانه‌ها از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول