اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تهران صورت می‌گیرد

برگزاری سومین مراسم آیینی «تتی» مازندرانی‌ها

خبرگزاری فارس: سومین مراسم آیینی «تتی» (جشن شکوفه) مازندرانی‌ها در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری سومین مراسم آیینی «تتی» مازندرانی‌ها

دبیر سومین جشنواره تتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: جشن تتی یا شکوفه جشنی است که برای سومین سال پیاپی در اواخر اردیبهشت ماه توسط مازندرانی‌ها برگزار می‌شود و این جشن به بهانه شکرگزاری از خداوند زیبایی‌ها به خاطر شکوفایی طبیعت و بهار نارنج درخت‌های مرکبات و گل‌های بهاری در منطقه سرسبز مازندران است.

سیدحسن موسوی‌چلک افزود: این جشن توسط موسسه فرهنگی و هنری پارپیرار با همکاری انجمن‌های مازندرانی مقیم تهران، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری، حوزه هنری استان مازندران، شهرداری تهران، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و منطقه شش شهرداری و جمعی از علاقمندان عرصه فرهنگ و هنر حوزه تبری برگزار می‌شود.

موسوی‌چلک یادآور شد: این جشن در روز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه 1391 از ساعت 17 در محل پارک لاله تهران واقع در بلوار کشاورز، تقاطع کارگر برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

وی اظهار داشت: در این جشن مراسم مختلفی از قبیل عروسی نمادین سنتی با لباس محلی، سرنا نوازی، کشتی محلی، بازی‌های محلی، موسیقی محلی طالب و زهره (طالب‌خوانی)، چگونگی تهیه عرق و مربای بهار نارنج اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: همچنین بازار محلی پنجشنبه بازار برای تهیه صنایع دستی، غذای محلی، ترشی‌جات محلی و آش‌های محلی نیز در محل اجرای مراسم برپا می‌شود.

دبیر سومین مراسم آیینی مازندرانی تتی عنوان کرد: امیدواریم چنین جشن‌هایی توسط تمام اقوام ایرانی و در جای جای ایران اسلامی، به بهانه شکرگزاری از خداوند به خاطر نعمت‌های فراوانی که به ما داده است انجام شود و فرصتی باشد تا نسل جدید با آیین‌ها و مراسم مختلف گذشتگان و پیشینیان خود آشنا شوند و تقویت هویت فرهنگی در چارچوب هویت دینی را بیش از پیش شاهد باشیم. 

وی متذکر شد: انتظار ما این است که همه مردم بویژه مازندرانی‌ها به همراه اعضای خانواده با لباس محلی در این مراسم حضور پیدا کنند همچنین علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 66564365 - 66908810 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول