اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر خلاف تصورهای غلط

بیشتر ساکنان شاهین‌شهر مذهبی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌شهر گفت: برخلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند مردم شاهین‌شهر مذهبی نیستند، باید گفت بیشتر ساکنان شاهین‌شهر مردمی مذهبی و متدین هستند.

بیشتر ساکنان شاهین‌شهر مذهبی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در آیین افتتاحیه تقاطع غیر هم‌سطح ولی‌عصر (عج)، با اشاره به اینکه شهرها باید دارای زیرساخت و مبلمان شهری آراسته‌ای باشد، اظهار داشت: برخی از شهرها دارای زیرساخت خوبی است، اما مبلمان شهری مناسبی ندارند و برخی از شهرها برعکس ظاهر و مبلمان مطلوبی دارند اما زیرساخت درستی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در کنار هم قرار گرفتن این دو مقوله همانند تشبیه به یک انسان کامل دارای استخوان‌بندی درست و آرایش و لباس زیباست، افزود: زمانی‌که یک مجموعه ظاهر و زیرساخت درست داشته باشد، نمود زیبایی خلق خداوند در آن متجلی می‌شود.

امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره به زیبایی‌های شاهین شهر تصریح کرد: مسئولان شهری این شهر علاوه بر اینکه به زیر ساخت و نمای شهری اهمیت می‌دهند، نسبت به مسائل فرهنگی و مذهبی این شهر بی‌توجه نبوده و پروژه‌های خوبی را افتتاح کرده‌اند.

وی عمران و آبادی شاهین‌شهر را حاصل همکاری جمع مسئولان دانست و گفت: مردم شاهین‌شهر مردم مذهبی با دغدغه فرهنگی هستند.

ملکیان با تاکید به اینکه برخی فکر می‌کنند مردم شاهین‌شهر خیلی مذهبی نیستند، بیان کرد: از اهمیت مردم شاهین‌شهر به امور دینی غافل شده‌ایم.

وی اضافه کرد: مردم شاهین‌شهر سال گذشته 82 مراسم در روز شهادت حضرت زهرا (س) و 85 هیئت مذهبی در روز عزاداری امام حسین (ع) تشکیل و در آن شرکت کردند.

امام جمعه شاهین‌شهر بیان کرد: سال گذشته 35 هزار نفر از مردم شاهین شهر در امور مستحب نماز عید فطر شرکت کردند که نسبت به جمعیت این شهر قابل توجه است.

وی با بیان اینکه عمق شهر شاهین‌شهر مذهبی است، افزود: برخی افراد تنگ نظر با دیدن چند نفر افراد مانکن در برخی از خیابان‌های شاهین شهر فکر می‌کنند همه مردم شهر چنین فرهنگی دارند در حالی که چنین نیست.

ملکیان با اشاره به زیرساخت‌های خوب شهری شاهین شهر، تصریح کرد: این شهر دومین شهر با سواد کشور و اولین شهر باسواد استان است که در مسائل مذهبی هم نیز جایگاه خوبی دارد که نمونه آن حضور در نماز جمعه این شهر و عضویت یک‌هزار و 170 نفر از خواهران در حوزه علمیه و 170 نفر عضویت برادران در حوزه علمیه برادران است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول