اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد ام‌ابیها (س)

جشن میلاد فاطمه زهرا در دانشگاه یاسوج برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشن میلاد فاطمه زهرا (س) در دانشگاه یاسوج با حضور دانشگاهیان، دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

جشن میلاد فاطمه زهرا در دانشگاه یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام حافظ ثابت پیش از ظهر امروز در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و در جمع دانشگاهیان دانشگاه یاسوج اظهار کرد: زن تنها با مکتب اسلام به شان و جایگاه اصلی خود رسید و هیچ مکتب دیگری نگاه انسانی و واقعی به زن نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به کسانی که ایران را فقط برای ایران بودن می‌خواهند، گفت: اگر به کتب شاعران ایرانی در قبل از اسلام نگاهی بیاندازیم خواهیم فهمید که با ظهور و گسترش اسلام بود که زن ارزش و مقام پیدا کرد.

وی تاکید کرد: با وجودی که در همه این دوران‌ها که در شعر شاعران ایرانی هم نمود دارد، ظلم‌های بسیاری به زن شده ولی اسلام به زن و مرد جایگاه والایی رساند.

ثابت ادامه داد: ملاک ارزیابی در اسلام زن و مرد نبود بلکه انسان با تقوایش سنجیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: اگر فاطمه نمونه و اسوه شد نه به لحاظ زن بودنش بلکه برای تقوا و کراماتش فاطمه شد.

وی بیان کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه عقل فاطمه را برتر از همه انسان‌ها می‌داند و اگر در جایی دیگر فرموده زنان ناقص‌العقل هستند معنای خاص دارد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج با اشاره به دیدگاه برخی نویسندگان که فاطمه را فاطمه خواندند، تصریح کرد: درست است که جوهره و روح فاطمه با بقیه فرق دارد ولی شرافت حضرت فاطمه زهرا (س) به مکتبی که او را تربیت کرد، پدر، همسر و فرزندانش نیز مربوط بوده است.

وی تاکید کرد: مکتب اسلام گوهری ارزشمند به نام فاطمه را تربیت کرد که امروز ما باید از این دریای معرفت لابد به اندازه تشنگی بچشیم.

ثابت وظیفه یک زن مسلمان را نگاه فاطمی به خود دانست و گفت: یک مسلمان باید بداند فاطمه در عبادت، در سیاست، در اقتصاد، در تربیت و در همه زمینه‌ها چگونه زندگی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نظام جمهوری اسلامی ایران را زائیده مکتب اسلام خواند و خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد و قرائن این انقلاب به زودی به دست آخرین فرزند فاطمه زهرا خواهد رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج نیز در این جشن فاطمه زهرا را الگوی همه شیعیان خواند و گفت: زنان و دختران ما با تاسی از راه و منش این بانوی اسلام زندگی خود را در برابر همه ناملایمات بیمه می‌کنند.

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان افزود: آشنایی مردم به‌ ویژه نسل جوان با سیره معصومین در جامعه امری ضروری است که باید از سوی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط جدی‌تر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش زن در اسلام بیان کرد: اسلام با عزت بخشی به زن نقش مهمی را برای آن در خانواده و اجتماع ترسیم کرده است.

اندرزیان خاطرنشان کرد: زنان در وهله اول نقش تربیتی و تحکیم بنیان خانواده و در وهله دوم نقش اجتماعی در جامعه دارند که باید به هر دو جنبه آن توجه شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول