اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌شرقی:

عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی ارزیابی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌شرقی از ارزیابی عملکرد سال 90 دستگاه‌های اجرایی استان به مدت یک ماه از نیمه دوم اردیبهشت خبر داد.

عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علیرضا حاجی‌خیاط با اشاره به دستورالعمل‌های اجرایی مربوط به سنجش میزان موفقیت واحدهای اجرایی استان و تحقق اهداف تعیین شده در برنامه‌ پنجم توسعه در سال 1390 اظهار کرد: دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری با مشارکت دفاتر برنامه‌ریزی و بودجه، فناوری اطلاعات و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات از نیمه دوم اردیبهشت با زمان‌بندی پیش‌بینی شده طی یک ماه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان را ارزیابی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این ارزیابی با بیش از 250 شاخص عمومی و اختصاصی انجام می‌گیرد و موضوعاتی همچون استقرار و توسعه دولت الکترونیک، ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح ساختار و تمرکز زدایی، استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری، ارتقای سلامت نظام اداری، توانمندسازی نیروی انسانی و خدمت رسانی به مردم در قالب آن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

حاجی‌خیاط سنجش کیفیت خدمات دولتی در دستگاه‌های اجرایی را ظرفیت مناسبی برای ارتقا و ایجاد فضای رقابتی مثبت برای تعالی سازمانی دستگاه‌ها دانست و افزود: در ارزیابی‌هایی که انجام خواهد شد دستگاه‌های برتر علاوه بر معرفی و تجلیل در سطح ملی در قالب جشنواره شهید رجایی استانی نیز مورد تقدیر قرار گرفته و در چارچوب آیین‌نامه‌های ابلاغی از پاداش فوق‌العاده کارآیی و عملکرد برای کارکنان خود بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: همچنین به منظور ارج‌دهی به فرهنگ کار گروهی، از تیم‌های فعال دستگاه‌های برتر قدردانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بدیهی است عملکرد ضعیف دستگاه‌ها به منزله عدم تحقق اهداف برنامه‌های توسعه و تکالیف قانونی تلقی شده و نشان‌دهنده شکاف بین اهداف دولت خدمتگزار در توسعه فرهنگ عدالت‌گستری و خدمت به بندگان خدا و ارتقای کارآمدی، بهره‌وری، پاسخگویی و شفافیت عملکرد دستگاه‌ها و همچنین منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی و ابلاغی نظام اداری کشور بوده و قابل توجیه نخواهد بود.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری در ادامه نظام ارزیابی عملکرد را یکی از فرهنگ‌سازترین برنامه‌های سازمانی در تمام کشورها عنوان کرد و گفت: در چارچوب این نظام می‌توان با همسوسازی اهداف کارکنان با اهداف سازمان زمینه‌های اثربخشی را فراهم و اهداف تعیین‌شده در نظام اداری را محقق کرد.

وی ادامه داد: از طریق ارزیابی عملکرد، کارآیی و اثربخشی سازمان‌ها و موقعیت‌های موجود سازمان‌ها با اهداف استراتژیک آنها کنترل و اهداف انگیزشی مناسب برای کارکنان را می‌توان تعقیب کرد.

کارگروه تحول اداری استان در سال گذشته دستگاه‌های اجرایی برگزیده و تیم کاری برتر استان را به عنوان برگزیده‌های استانی در ارزیابی عملکرد به جشنواره شهید رجایی در سطح ملی و استانی معرفی کرد و اغلب دستگاه‌های اجرایی از فوق‌العاده کارآیی به کارکنان خود بهره‌مند شدند. 

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول