اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

مردم ولی‌ نعمت مسئولان هستند

خبرگزاری فارس:‌ یکی از مراجع تقلید قم گفت:‌ مردم ولی نعمت همه مسئولان هستند و باید به همه آنها احترام گذاشت، شما باید خدا را شکر کنید که افتخار دارید به این مردم خدمت می‌کنید.

مردم ولی‌ نعمت مسئولان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با محمد باقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از معاونان و مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران میلاد حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها را به محضر مقدس حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف تبریک گفت و اظهار داشت: ان‌شاء‌الله همه ما از برکات این عید سعید برخوردار بوده و زندگی پربرکت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها را برای خود الگو و سرمشق قرار دهیم.

وی با اشاره به گزارش شهردار تهران در خصوص اقدامات انجام شده گفت: مطالبی که جنابعالی ذکر کردید، موجب خرسندی و سرور اینجانب شد و بسیار لذّت بردم. شهر تهران اهمیت بسیار بزرگی در جهان اسلام و منطقه دارد و تهران مرکز و پایتخت نظام اسلامی است که باید در تمام بخش‌ها الگوی جهان اسلام باشد.

این مرجع تقلید افزود: کشور ما که افتخار دارد در ذیل عنایات حضرت بقیةالله الاعظم و اهل‌بیت علیهم الصلاة و السلام ‌باشد و بنابراین اساس تمدن و مدیریت آن، باید تمدن اسلامی و علوی بوده، و بر اساس عهدنامه حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مالک اشتر اداره شود.

وی در ادامه با توجه به اهمیت رعایت حقوق شهروندان و مردم بر مسئولان گفت: مردم شریف ایران که همیشه در صحنه‌های مختلف حضور یکپارچه خود را نشان داده و از اصول و ارزش‌های اسلامی نظام دفاع می‌کنند، بر همه مسئولان حقوق بسیار زیادی دارند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی افزود: مسئولان باید قدردان و شاکر چنین مردم فهیم و شریفی باشند و ‌حقوق آنان را به طور کامل رعایت کرده و وسایل رضایت و خوشنودی آنان را فراهم کنند.

وی در ادامه با توجه به تعداد زیاد محرومان و ضعفا در جامعه تصریح کرد: وظیفه همه مسئولان این است که رعایت حال ضعفا را در درجه اول وظایف خود قرار بدهند و بین شمال شهر و جنوب شهر نباید امتیازی بگذارند. همه ساکنان جنوب و شمال بندگان خداوند هستند و حقوق آنها باید مراعات شود و احترام آنان برای شما و همه مسئولان مملکت واجب است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردم ولی نعمت همه مسئولان هستند و باید به همه آنها احترام گذاشت و مردم بین خدمتگزار و دیگران فرق می‌گذارند و شما باید خدا را شکر کنید که افتخار دارید به این مردم خدمت می‌کنید و بر خدمت خود بر مردم نباید منّت گذاشت.

وی افزود: بنده از جنابعالی تشکر می‌کنم که خدمت به مردم را برای خود افتخار دانسته و آن را وسیله تقرب به خداوند متعال می‌دانید.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تورم و گرانی در جامعه هشدار داد و اضافه کرد: همه باید این معضل بزرگ را برطرف کرده و رضایت مردم را جلب کنند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل فرهنگی و مذهبی به خصوص مسئله حجاب و رعایت این سنت بزرگ اسلامی در جامعه خواستار رعایت شئون اسلامی و دستورات شرع مقدس در تمام مراکز هنری و فرهنگی مربوط به شهرداری شد و گفت: تمام سنت‌های گذشته ما باید حفظ شود و زمینه‌ای برای سنّت‌شکنی فراهم نشود. چادر برای زن مسلمان یک پوشش سنتی و اسلامی است که بیش از هزار سال است زنان مسلمان ما آن را حفظ کرده و به آن افتخار می‌کنند. چادر لباس متحد‌الشکل زنان مسلمان است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیان داشت: زن نزد خداوند متعال بسیار عزیز و دارای کرامت است و خود آنان باید این کرامت و قداست را حفظ کرده و به آن افتخار کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم که خدمات شما مورد رضایت حضرت ولی‌الله الاعظم امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد و همه اهتمام خودتان را در این راه قرار دهید که وجود مقدس آقا امام زمان از شما خشنود شود و من هم برای موفقیت بیشتر شما دعا می‌کنم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول