اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید حسن نصرالله در جشن بازسازی جنوب لبنان:/۴

مقاومت با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا اعلام همبستگی می‌کند/ انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی که دست به اعتصاب زده‌اند، از سکوت اتحادیه عرب و دیگر مجامع بین المللی در این زمینه به شدت انتقاد کرد.

مقاومت با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا اعلام همبستگی می‌کند/ انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی

 به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به به موضوع آوارگان فلسطینی در اردوگاه "نهرالبارد" اشاره کرد و خواستار پایان یافتن درد و رنج ساکنان این اردوگاه شد.

وی درباره تبدیل شدن آوارگان فلسطینی به گروهی اقلیت هشدار داد و خواستار رعایت حقوق آنها شد.

دبیرکل حزب لبنان اظهار داشت: تا چه زمانی باید رنج ساکنان اردوگاه "نهر البارد" ادامه یابد...باید درباره اینکه آوارگان فلسطینی به یک اقلیت تبدیل شوند، هشدار دهیم، این خدمتی به طرح رژیم صهیونیستی است، ما این طرح را نمی پذیریم و می خواهیم حقوق آنها به عنوان آوارگان رعایت شود و این حقوقی است که باید به آنها داده شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش درباره تشکیل دولت ائتلاف در رژیم صهیونیستی گفت: تشکیل دولت ائتلاف در سرزمین های اشغالی نیز نشانه این است که این امر باید مورد بررسی قرار گرفته و درباره این موضوع تامل کرد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند اشاره کرد و از سکوت مجامع بین المللی در این زمینه انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: یکی از اعضای اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به مساله افرادی که اعتصاب غذا کرده اند، نمی پردازد... نمی خواهم به محکوم کردن این اعمال بپردازم بلکه از کشورهای عربی می خواهیم درباره مساله اسرا اندکی تامل کنند؛ عراق به عنوان رئیس نشست سران کشورهای عربی باید این موضوع را به شورای امنیت بکشاند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اسرای دربند رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد و گفت: ما با اسرای فلسطینی و کسانی که اعتصاب غذا کرده اند، اعلام همبستگی می کنیم، آنها نیازمند همراهی واقعی هستند.

وی به بازسازی خرابی‌های نوار غزه در پی تهاجم رژیم صهیونیستی به این منطقه اشاره کرد و گفت: اگر بودجه کافی برای بازسازی نوار غزه داده شود، امکان بازسازی این منطقه وجود دارد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: باید اموال کافی به اهالی غزه داده شده و آنها امور خود را اداره کنند، مردم غزه نباید از سرزمین خود دور بمانند.

وی در این بخش از سخنان خود از از کشورهای عربی خواست که دست یاری به سوی ساکنان غزه دراز کنند تا آنها بتوانند منازل خود را بازسازی کنند.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول