اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

تلاش در راه کسب روزی حلال مورد تأکید اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: اسلام ابتدا تأکید به کسب روزی حلال دارد لذا باید کار و تلاش سرلوحه زندگی افراد جامعه قرار گیرد.

تلاش در راه کسب روزی حلال مورد تأکید اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نکته‌سنجی و رصد کردن مسائل روز کشور تلاش می‌کنند تا با نامگذاری چند سال اخیر با عناوین اقتصادی مسائل معیشتی ملت را مورد توجه قرار داده و کشور را به سمت خودکفایی سوق دهند.

وی افزود: اسلام تنها برای اصلاح دین انسان‌ها نیامده بلکه آمده تا در نخستین گام معیشت و آسایش را برای مردم به ارمغان بیاورد چرا که در احادیث فراوان بیان شده انسانی که معاش ندارد معاد نیز ندارد و این بدان معنا است که افراد باید ابتدا از نظر مالی و معیشتی تأمین شوند تا بتوانند دین‌ خود را حفظ کنند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) عبادت و بندگی را به 10 قسمت تقسیم کرده و می‌فرمایند" 9 قسمت از عبادت کسب روزی حلال و یک قسمت آن انجام واجبات و نماز و روزه است" که متأسفانه توجه به این نکته مهم توسط مبلغان دینی و روحانیون اکثرا" نادیده گرفته شده است.

وی بیان کرد: در جامعه امروز تنها به واجبات و رعایت کردن نماز و روزه پرداخته می‌شود در حالی که اسلام ابتدا تأکید به معیشت و سپس تأکید به واجبات دارد لذا باید کار و تلاش سرلوحه زندگی تمام افراد جامعه قرار گیرد و تنبلی و کسالت را از خود دور کنیم.

آیت‌الله محمدی تصریح کرد: چرا باید نفت این طلای سیاه را با نازلترین قیمت به کشورهای غربی فروخته و سپس با پول آن کالاهای چینی را وارد کنیم تا جایی که حتی خلال دندان ما نیز از چین وارد شود و ما تنها به مصرف‌گرایی حرکت کنیم؟ و چرا باید زائران ایرانی در کشورهای خارجی تمام ارز ایرانی خود را برای خرید سوغاتی و کالاهای خارجی در سایر کشورها خرج کنند؟ در حالی که در داخل کشور خود به تمام این سرمایه‌ها نیاز داریم.

وی تأکید کرد: متأسفانه شاهدیم که برخی از افراد با دریافت یارانه نقدی تنبل شده‌اند و دیگر به دنبال کار و تلاش نیستند به طوری که خانواده آنها در فقر غوطه‌ور است ولی سرپرست خانوار به دنبال معیشت نمی‌رود و تنها به دریافت یارانه اکتفا می‌کند که این امری بسیار ناراحت کننده به شمار می‌رود در حالی که در تاریخ می‌خوانیم که حضرت علی(ع) چاه می‌کنند و نخل می‌کاشتند و برای خانواده خود روزی حلال کسب می‌کردند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و روز زن، از زنان خواست تا به فراگیری مشاغل خانگی توجه ویژه کرده و وقت خود را در مشاغل کاذب صرف نکنند چرا که فعالیت زنان در داخل خانه بیشتر می‌تواند کمک‌حال خانواده و جامعه باشد.

وی در پایان لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزا حسن شیرازی، روز بزرگداشت فردوسی و روز بزرگداشت حکیم‌عمر خیام را از رویدادهای مورد توجه این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول