اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خواستار شد

اجرای برنامه جامع کسب روزی حلال در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی خواستار اجرای برنامه جامع کسب روزی حلال در استان با رویکرد اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی شد.

اجرای برنامه جامع کسب روزی حلال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد غفاری در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان اظهار داشت: تاثیر منفی و مخرب لقمه و کسب روزی حرام بر هیچ کس پوشیده نیست و همگان بر مضرات آن واقف هستند.

وی افزود: علت رواج روزی حرام در جامعه ناشی از عدم شناخت مردم از این موضوع است که باید برنامه جامع کسب روزی حلال با رویکرد آگاه‌سازی مردم اجرایی شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی یکی دیگر از علل کسب روزی حرام را ابهام در اجرای برخی قوانین دانست و گفت: باید این اشکالات توسط قانونگذاران و مجلس شورای اسلامی برطرف شود.

غفاری تصریح کرد: نواقصی که در برخی از ساختارهای نظام آموزشی، تربیتی، اقتصادی و حوزه کسب و کار وجود دارد از دیگر عواملی است که منجر به بی‌توجهی به کسب روزی حلال‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن کسب روزی حلال در جامعه و اجرای برنامه جامع باید یک ساختار منسجم و کارشناسی شده طراحی شود که با تغییر مدیران این ساختار تغییر نکند و به طور مستمر برنامه‌های آن رصد و پیگیری شود.

سید وحید موسویان مدیرکل دفتر اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه در مورد برنامه جامع کسب روزی حلال گفت: این برنامه که توسط کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه، دانشگاه و همچنین اساتید اقتصاد تدوین شده دارای 19 برنامه اصلی با زیرشاخه‌های متنوع است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مستقر در ادارات برای ترویج رزق حلال، تولید انیمیشن آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با اصناف درباره روزی حلال و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای مدیران بانک‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

 مدیرکل دفتر اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: تدوین کتاب‌نامه رزق حلال، برگزاری جشنواره هنری رزق حلال، برگزاری نشست‌های تخصصی رسانه، طراحی نشان رزق حلال و اعطای آن به افراد، تبیلغات و اکران شهری موضوعات کسب روزی حلال، تولید کتابچه‌های جیبی و راه اندازی پورتال از دیگر برنامه‌های این طرح جامع است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول