اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان غذا و دارو خبر داد

افزایش 100 درصدی اعتبارات سازمان غذا و دارو

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعتبارات سال گذشته این سازمان را 150 میلیارد ریال اعلام کرد که امسال این میزان 100 درصد افزایش یافته است.

افزایش 100 درصدی اعتبارات سازمان غذا و دارو

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن ابوالقاسم گرجی ظهر امروز در چهارمین نشست معاونان دارو و غذای منطقه 9 کشور در بوشهر با بیان اینکه برای تخصصی شدن کارها در این سازمان 9 قطب تعریف شده گفت: قطب خلیج فارس که از اسفند سال 89 تشکیل شده مهم‌ترین قطب کشور است و اعضای این قطب همه واردات و صادرات کالاها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند.

وی درباره تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص نیز گفت: 96 تا 97 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و داروی بیماران خاص نیز با توجه به بودجه دولت به 9 قطب داده می‌شود تا در دسترس بیماران قرار گیرد.

معاون سازمان غذا و دارو اظهار داشت: قطب خلیج فارس شامل دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی اهواز، بندرعباس، بوشهر، قشم، کیش و دزفول است که از اسفندماه سال 89 تشکیل شده است.

گرجی یادآور شد: بخش عمده واردات کشور از طریق استان‌های جنوبی انجام می‌شود بر همین اساس سازمان غذا و داروی کشور جایگاه خاصی از نظر استقرار امکانات و تجهیزات برای نظارت بر واردات کالا در این مناطق قائل است.

چهارمین نشست معاونان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منطقه 9 کشور در بوشهر گشایش یافت.

در این نشست دو روزه، معاونان و مدیران غذا و داروی دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی اهواز، بندرعباس، بوشهر، قشم، کیش و دزفول که اعضای قطب 9 یا خلیج فارس به شمار می‌روند برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری و وضعیت داروخانه در طرح، توزیع داروهای خاص و یارانه‌ای، سهولت دسترسی بیماران، ثبت کمبودهای دارویی، استقرار نماینده غذا و دارو در گمرک و ارتقای خدمات دارویی در بیمارستان‌ها را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول