اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اپتومتری خراسان

پیشرفت تحصیلی خواسته اصلی اپتومتریست‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن اپتومتری خراسان گفت: امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر خواسته اصلی اپتومتریست‌ها است

پیشرفت تحصیلی خواسته اصلی اپتومتریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رئیس این انجمن در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره اپتومتری خراسان به مسائل مرتبط با اپتومتری در سطح کشور پرداخت و اظهار کرد: مهمترین کار را در حوزه چشم اپتومتریست‌ها بر عهده دارند؛ به عبارت دقیق‌تر اپتومتریست‌ها مراقبان اولیه چشم هستند؛ از این‌رو در تشخیص و درمان مشکلات چشمی نقش مهمی بر عهده دارند؛ بدیهی است که توجه به حوزه آموزش اپتومتری در کشور به ویژه در مقاطع بالاتری چون دکترا و دکترای تخصصی ضروری است.

عباس عظیمی افزود: در حال حاضر در سطح کشور بالغ بر دو هزار اپتومتریست داریم و چهار دانشگاه که در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرند لیکن با توجه به نیاز روز افزون کشور به مقوله اپتومتری و مراقبت‌های چشمی مرتبط با این حوزه هنوز ظریفت‌های خالی بسیاری وجود دارد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره اپتومتری خراسان ادامه داد: مقوله اپتومتری در ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته است به طوری که امروز در سطح خاورمیانه و در منطقه شرق دریای مدیترانه ایران حرف اول را می‌زند به طوری که به برگزاری همایش‌های بین‌المللی در این مناطق می‌اندیشد.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه و چشم انداز 20 ساله، فرمایشات مقام معظم رهبری و نقشه علمی جامع نظام سلامت کشور گفت: جایگاه اپتومتری در نظام سلامت، نظام ارجاع و مقوله پزشک خانواده جایگاه خاص و مستقلی است. اینکه احساس کنیم یک مقوله پزشکی به مقوله دیگری ضرر می‌رساند یا مانع پیشرفت و ترقی آن است؛ تصور غلطی است. رشد و پیشرفت اپتومتری در کشور منجر به ارتقا سلامت جامعه و همین طور پیشرفت و رشد سایر معقولات پزشکی به ویژه چشم پزشکی می‌شود.

دوازدهمین کنگره اپتومتری خراسان از سوی انجمن اپتومتری خراسان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان نظام پزشکی مشهد و سایر تشکل‌های اپتومتری کشور با حضور 450 نفر شرکت کننده از سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول