اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشاورزی آذربایجان‌شرقی با 2 هزار میلیارد ریال توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرداخت بیش از 2هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشاورزی استان خبر داد.

کشاورزی آذربایجان‌شرقی با 2 هزار میلیارد ریال توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، غفور عبداللهی ظهر امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی در شهرستان کلیبر با اشاره به وظایف و تکالیف این کار گروه اظهار کرد: امیدوارم مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها بتوانند به اهداف از قبل پیش‌بینی شده سازمان برای توسعه کشاورزی مبادرت کنند.

وی به واگذاری زمین‌های بلااستفاده در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و افزود: به فارغ‌التحصیلان کشاورزی و روستائیان بیکار و روستائیان کم زمین که متقاضی برای فعالیت‌های اشتغالزای تولیدی در بخش کشاورزی باشند زمین کشاورزی واگذار می‌شود.

عبداللهی گفت: 2 هزار و 40 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی در آذربایجان‌شرقی پرداخت می‌شود.

وی افزود: کارگروه توسعه بخش کشاورزی در استان، تعیین خط‌ مشی و تصویب برنامه اجرایی، تعیین حداقل نصاب اراضی قابل واگذاری، تامین و تخصیص آب مورد نیاز، تصمیم گیری در خصوص تامین و تخصیص و پرداخت اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه‌ای و تسهیلات بانکی (مورد نیاز طرح)، تامین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی ( آب، برق، گاز، راه، مخابرات )، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل و تسری، اطلاع رسانی به متقاضیان و ارتقا دانش بهره‌برداران، رفع موانع و مشکلات اجرایی ( ارائه پیشنهادات حل مشکل به کارگروه )، بررسی و ارزیابی پیشرفت فیزیکی و پیگیری و انجام سایر امور محوله از طرف کارگروه از جمله وظایف شاخص این کارگروه است.

* فعلا برای توسعه اراضی آبی شهرستان کلیبر امکان تأمین آب وجود ندارد

غلامرضا هاشمی قائم مقام آب منطقه‌ای استان نیز به ظرفیت استان در صرفه‌جویی منابع آب اشاره کرد و گفت: تخصیص منابع آب به طرح‌های توسعه دام، طیور و صنعت، حمایت از آبزی‌پروری و بهبود و توسعه اراضی شهرستان و پشتیبانی از طرح‌های موجود و در حال اجرا از اولویت‌های آب منطقه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه فعلا برای توسعه اراضی آبی شهرستان کلیبر امکان تأمین آب وجود ندارد، ادامه داد: در نتیجه برای اراضی مرتعی شناسایی شده در حد 8 هزار هکتار مصوبه جلسه اول کارگروه شهرستان، امکان تخصیص منابع آب وجود ندارد.

در این جلسه وضعیت منابع آب شهرستان، اراضی قابل واگذاری و طرح‌های قابل اجرا در شهرستان بررسی و مصوب شد و از آنجایی که اراضی مستعدی برای کشاورزی در بخش‌های "آبش احمد" و مرکزی شهرستان کلیبر به میزان تقریبی 70 هزار هکتار موجود است، مقرر شد سازمان آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی، مطالعات فنی و اقتصادی و نیز امکان تأمین آب برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان را از ظرفیت مرزی به ویژه سد مخزنی خداآفرین انجام و ظرف مدت یک ماه به ستاد اجرایی شهرستان کلیبر اعلام کند.

در این جلسه مقرر شد جهادکشاورزی با اجرای سیستم‌های نوین کشاورزی، پوشش انهار و لاینینگ کانال‌های فعلی، به میزان 50 هکتار به مجموع اراضی آبی شهرستان بیافزاید و ضمناً آب مورد نیاز برای تمام طرح‌های پرورش دام و طیور و صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی نیز برابر تفاهم‌نامه استانی تأمین شود.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول