اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

مطبوعات ایلام نوزادی 20ساله، ضعیف و لاغر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مطبوعات استان ایلام ضعیف و لاغر هستند که باید تقویت شوند.

مطبوعات ایلام نوزادی 20ساله، ضعیف و لاغر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی گهرسودی صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مطبوعات استان ایلام ضعیف و لاغر بوده و دلیل این ضعف و لاغری بیماری‌هایی بوده که از بدو تولد با این نوزاد همراه بوده و با وجود  20 ساله بودن همچنان نوزاد است و مشکلات آن هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: البته مطبوعات استان ایلام با وجود این بیماری هنوز هم زنده است، زندگی خود را هم مدیون پدر و مادر خوبی که شما اصحاب رسانه باشید، بوده است.

این مسئول اضافه کرد:  علت اصلی زنده ماندن این نوزاد بیمار هم تلاش و درایت اصحاب رسانه و مطبوعات است که سبب استمرار حیات او شده است.

گهرسودی تصریح کرد: دارو به این نوزاد بیمار داده شده، مسافرت برده شده، حمایت شده است اما تاکنون وضعیت مطبوعات مطلوب نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مراجعه به قوانین موجود در رسانه بیانگر این است که برخی از افرادی که در رسانه فعالیت دارند و یا مسئولیتی دارند نقش و وظایف خود را به خوبی اجرا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد ممکن است از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا درون رسانه‌ها قرار داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: به عنوان مثال در قانون آمده که به مطبوعات یارانه پرداخت شود، این یارانه هم بر اساس محاسبات کارشناسان امر برای حمایت از مطبوعات در نظر گرفته شده است.

گهرسودی تصریح کرد: بنا براین یارانه‌ای که طبق قانون به مطبوعات تعلق دارد توسط مسئولان امر در وزارت فرهنگ و ارشاد به مطبوعات پرداخت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: اطلاع هم داریم که اکثر مکان‌هایی که در اختیار مطبوعات استان قرار دارد مکان‌هایی کوچک و بعضاً مغازه بوده که در شأن مطبوعات نیست.

وی ادامه داد: فردی که به عنوان مدیر مسئول روز نخست درخواست دریافت مجوز نشر مطبوعه می‌گیرد تعهد می‌دهد که فردی متمول، دانا، آگاه بوده و اعلام می‌کند که می‌تواند مطبوعه‌ای را اداره کند و نیازی هم به کسی ندارد.

این مسئول اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تمام توان خود را به کار گرفته تا این چهره لاغر (مطبوعات) نمیرد.

گهرسودی تصریح کرد: البته اعتقاد دارم ای کاش از روز اول سه تا چهار نشریه در استان وجود داشتند تا این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: هیچ قول دروغی به مطبوعات نداده و نمی‌دهم اما باید به سطحی از منطق برسیم که باید با امکانات موجود کار کنیم.

وی ادامه داد: آنانی که نمی‌توانند با وضع موجود در عرصه مطبوعات فعالیت کنند باید از امروز تکلیف خود را با مدیران مسئول خود مشخص کنند.

این مسئول اضافه کرد: اکثر زحمات عرصه مطبوعات با افراد زیر مجموعه مدیران مسئول و صاحبان امتیاز نشریات است.

گهرسودی تصریح کرد: 50 درصد مشکلات مالی مطبوعات مربوط به مدیران مسئول نشریات است که به دلایل مختلفی مجوزی را اخذ کرده و خودشان هم یا در داخل کشور و یا در خارج کشور و به دور از استان ایلام قرار دارد و زیر مجموعه‌های آنان در تلاش برای گرداندن نشریات هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: برای زیرمجموعه این افراد نیز دو راهکار برای رفع این مشکلات وجود دارد یا نشریات را رها کنید و یا با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارید.

وی ادامه داد: ما آنچه در ظرفیت قانونی برای حمایت از مطبوعات وجود دارد برای اصحاب رسانه انجام می‌دهیم ذره‌ای هم عقب‌نشینی نکرده و ذره‌ای هم حقوق شما را ضایع نمی‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: ذره‌ای از وظایف خود را در برابر شما کوتاهی نمی‌کنیم حال این وظیفه وظیفه‌ای قهری در برابر شما باشد تا عقب‌نشینی در برابر شما را برابر قانون عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/ر10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول