اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کلینتون حذف نام منافقین از گروه‌های تروریستی آمریکا را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا مسوول بررسی چگونگی خارج کردن نام سازمان منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا شد.

کلینتون حذف نام منافقین از گروه‌های تروریستی آمریکا را بررسی می‌کند

به گزارش فارس، شبکه سعودی العربیه ضمن انعکاس این خبر، نوشت: " دفتر رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تخلیه اردوگاه اشرف در عراق تاکید کرده است 1200 تن از اعضای این سازمان در انتظار انتقال به پایگاه سابق آمریکا در نزدیکی بغداد هستند. بررسی حذف نام مجاهدین از لیست گروه‌های تروریستی پس از حدود دو ماه از آغاز تخلیه اردوگاه اشرف صورت می‌گیرد."

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که دادگاه‌های تجدید نظر ایالات متحده به بررسی شکایت وکلای مدافع سازمان منافقین در این خصوص پرداختند. به نوشته العربیه، مجاهدین خلق به دنبال این هستند تا وزارت خارجه آمریکا را مجبور سازند تا نام آنها را از لیست مذکور حذف کند.

"رابرت لوب"، وکیل دولت آمریکا در دادگاه تجدید نظر تاکید کرد هیلاری کلینتون حداکثر تا 60 روز پس از خروج آخرین گروه از منافقین از اردوگاه اشرف نظر خود را در مورد این تشکل اعلام خواهد کرد.

وی ادعا کرد آمریکا به دقت موضوع تغییر منش مجاهدین خلق و توقف فعالیت مسلحانه را بررسی می‌کند.

کلینتون در فوریه گذشته اعلام کرده بود تخلیه اردوگاه اشرف از اقدامات اساسی برای لغو نام مجاهدین از لیست گروه‌های تروریستی است.

آمریکا از سال 1997 سازمان مجاهدین خلق را درلیست گروه‌های تروریستی قرار داد اما سیمور هرش، روزنامه‌نگار محقق، مدتی پیش از آموزش منافقین برای عملیات خرابکارانه در ایران توسط رژیم آمریکا خبر داده بود.

منافقین همواره از حمایت مادی و معنوی مقامات آمریکایی برخوردار بوده‌اند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول