اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

6000 نفر به دست تروریست‌ها در سوریه کشته شده‌اند

دمشق: غرب در حال استقرار القاعده در کل خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه مواضع دبیر کل سازمان ملل در قبال سوریه جانبدارانه است اعلام کرد که غربی‌ها در صددند گروهک القاعده را در کل خاورمیانه تثبیت کنند.

دمشق: غرب در حال استقرار القاعده در کل خاورمیانه است

به گزارش فارس، فیصل مقداد در گفت‌وگویی با روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، بشدت از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و مواضع جانبدارانه او از گروهک‌های مسلح در سوریه انتقاد کرد.

مقداد در این گفت‌وگو تاکید کرد که بیشتر شورشیان علیه نظام سوریه خلافکاران و تاجران مواد مخدر هستند.

وی با اشاره به توافق آتش‌بس با گروهک‌های مسلح بر اساس طرح کوفی عنان فرستاده سازمان ملل به سوریه، اعلام کرد که مسئولیت شکست این آتش‌بس بر عهده گروه‌های مسلح  است.

وی اعلام کرد که خلافکاران نیرویی قوی هستند که حدود به 59 هزار نفر می‌رسند که شامل قاچاقچیان مواد مخدر، قاچاقچیان سلاح و خلافکاران عادی در داخل سوریه و خارج آن هستند.

آمریکا و غرب در صدد مسلط کردن القاعده بر کل منطقه است

مقداد در ادامه اعلام کرد که شورشیان هستند که حملات خود را تشدید کرده‌اند و نظام سوریه حق دارد که از خود دفاع کند. وی اعلام کرد که آمریکا و فرانسه آشکارا برای شکست دادن طرح عنان کوشش می‌کنند و اخیرا وزیر خارجه فرانسه به تشدید وضعیت در سوریه دامن زد.

فیصل مقداد تاکید کرد که این همان چیزی است که غرب می‌خواهد و تمایل دارد که نیروهای افراطی و گروهک‌ القاعده بر کل منطقه سیطره پیدا کنند و الان عناصر القاعده و جماعت اخوان المسلمون علاوه بر عناصر خلافکار بیش از 1600 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

مواضع بان کی مون جانبدارانه است

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین با انتقاد شدید از دبیر کل سازمان ملل ملل اعلام کرد که وی بشدت جانبدارانه عمل می‌کند و ممکن است ما برخی سخنان او را ببخشیم اما ناظران سازمان ملل در سوریه الان باید در آنچه خواهند گفت به سخنان او استناد کنند.

6000 هزار کشته به دست گروهک‌های مسلح

معاون ولید معلم وزیر خارجه سوریه در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد که تاکنون و از آغاز درگیری‌ها در سوریه، بیش از 6000 نفر از نیروهای پلیس، امنیتی و ارتش و مردم هوادار نظام کشته شده‌اند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول