اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

سیستم GIS برق تبریز تا پایان سال 93 تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تا پایان سال 1393 تمام شبکه شرکت توزیع نیروی برق تبریز زیرپوشش سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) قرار می‌گیرد.

سیستم GIS برق تبریز تا پایان سال 93 تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر برقی‌مقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات GIS از سال 88 در این شرکت اظهار کرد: تاکنون 57 درصد از اطلاعات شبکه فشار متوسط، 37 درصد از اطلاعات شبکه فشار ضعیف در محدوده برق تبریز برداشت شده است.

وی از تهیه 60 درصدی نقشه جغرافیایی محدوده برق تبریز خبر داد و افزود: برای اجرای GIS در این شرکت تاکنون اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال هزینه شده است.

برقی‌مقدم با بیان اینکه یکی از مناسب‌ترین نرم افزارهای سیستم اطلاعات جغرافیایی در این شرکت به کار گرفته شده است، افزود: این نرم‌افزار با ارائه امکانات مورد نیاز سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی شبکه‌های توزیع با کاربری آسان و مدیریت قدرتمند اطلاعات و امکان ارتباط با سایر نرم افزارهای اصلی شبکه‌های توزیع، گزینه‌ای منحصر به فرد برای معماری سیستم اطلاعات جغرافیایی شبکه‌های توزیع است.

وی در ادامه استقرار سامانه GIS را از مهم‌ترین زیرساخت‌های شرکت‌های توزیع برق برشمرد و تصریح کرد: این سیستم به‌عنوان یک بانک اطلاعاتی مطمئن و کارآمد، اطلاعات صحیح و به هنگام شبکه را ذخیره و نتایج حاصل از پردازش آنها را تحت شرایط استاندارد، نگهداری کرده و در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی، طراحی و توسعه، امور بهره‌برداری در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد.

برقی‌مقدم ادامه داد: ایجاد امکان محاسبات مهندسی، طرح جامع، مدیریت آمار و اطلاعات،کاهش تلفات شبکه، مدل‌سازی و برآورد بار، افزایش کیفیت خدمات مشترکان، برنامه‌ریزی بهینه و خدمت‌رسانی هوشمند به مشترکان از دیگر مزایای این سیستم است که در آینده، بستر اصلی تمام نرم افزارهای مورد استفاده در شرکت توزیع نیروی برق تبریز خواهد شد. 

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول