اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون مسائل جهان عرب مصر با تاکید بر مردمی بودن انقلاب این کشور:

انقلاب مصر به گروه خاصی تعلق ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون مسائل جهان عرب مصر گفت: انقلاب مصر نتیجه اقدام همه مردم این کشور بوده و به گروه خاصی تعلق ندارد.

انقلاب مصر به گروه خاصی تعلق ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عاطف المغاوری السید عبدالفتاح پیش از ظهر امروز در دیدار هیئت سیاسی مذهبی کشور مصر با برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: این دیدار آخرین جلسه سیاسی هیئت مصری در ایران است.

وی با تشکر از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برای دعوت از این هیئت به ایران افزود: انس و دوستی خوبی میان اعضای این هیئت با ایرانیان حاصل شده است.

نماینده پارلمان مصر خاطر نشان کرد: آیت‌الله کعبی به مسئله مهمی چون قانون اساسی مصر در این دیدار اشاره کرد که برای همه مردم این کشور دارای اهمیت است.

وی با اشاره به تفاوت‌ها و شباهت‌های میان انقلاب مصر و ایران گفت: زیرساخت‌های یک ساختمان از بنای طبقه‌های بالایی مهم‌تر است بنابراین چالش کنونی مصر این است که برخورد با حوادث روزانه مصر چگونه دنبال شود.

عبدالفتاح انقلاب مصر را حاصل اقدام گروه‌های مردمی دانست و تصریح کرد: توده‌های مردمی مصر انقلابی را به وجود آوردند که تعجب شرق و غرب را برانگیخت اما برای چیدن مهره‌های این انقلاب، عجله صورت گرفته و انتخابات زودهنگام را خواستار شده‌اند در حالی که قانون اساسی جدید هنوز تدوین نشده است.

نماینده مجلس مصر ادامه داد: انتخابات تلاشی است برای جدایی دوستان انقلابی از یکدیگر و این مسئله راهی برای قتل این انقلاب با وارد ساختن آن در یک دعوای انتخاباتی است.

وی نبودن مشروعیت سیاسی برای همه نهادها را از جمله مشکلات کنونی مصر دانست و افزود: زیرساخت قانون اساسی هنوز در مصر وجود ندارد بنابراین دعوای کنونی در این کشور، چگونگی بازسازی قانون اساسی و رعایت حقوق اقلیت‌ها در مقابل اکثریت است زیرا قانون اساسی باید حقوق شهروندی را برای مردم تأمین کرده و دولت مدنی را به وجود آورد تا تفاوتی میان شهروندان در مقابل قانون وجود نداشته باشد.

عبدالفتاح با تاکید بر اینکه انقلاب مصر مربوط به گروه خاصی نیست بیان داشت: قبل از انقلاب 25 ژانویه، مردم مصر مشکلی با دین نداشتند آنها شعارهای خود را در میدان التحریر ترجمه و بیان کردند که شامل کرامت انسانی و آزادی است، زیرا ملت مصر از دیرباز متدین، متعادل و میانه‌رو بوده‌اند و در این زمینه با مردم ایران اشتراک دارند.

این نماینده پارلمان مصر ابراز کرد: نتایج و دستاوردهای انقلاب مردم مصر موجب شد که این هیئت به ایران اعزام شود تا ارتباط میان مردم مصر و ایران را مجدداً برقرار کند زیرا شایسته است که ارتباط میان دو انقلاب بزرگ عصر حاضر به وجود آید.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول